Teemade kronoloogiatagajärjed maksmata jätmisel (5) väärteomenetlus (2) apellatsioon (1) käsundusleping (12) kokkulepe tehtud, aga ei maksa (3) |
käsunduslepingnamnam 30.12.2009 20:37 (15 aastat tagasi) Kui ma töötasin tööandja juures käsunduslepingu alusel 01.01 kuni 31.12.2009, ja seal on sees punkt, et pean parandama töö tegemisel tekkinud vead ja lisatasu selle eest ei saa, siis kas tööandja võib nõuda mult vigade parandamist tasu maksmata ka pärast lepingu lõppemist? või üldse kas võib midagi nõuda pärast lepingu lõppemist? Ohjah 30.12.2009 21:18 (15 aastat tagasi) Loe VÕS. namnam 30.12.2009 21:40 (15 aastat tagasi) okei, kirjeldan olukorda täpsemalt, VÕS-ist ei loe välja. on firma A, kes tellib töövõtjalt B teenuse. töövõtja B sõlmib minuga aastase käsunduslepingu töö teostamiseks. teostan sooritatud töö ja annan selle töövõtjale B 31. detsembriks üle. 01. jaanuaril aga ütleb firma A töövõtjale B, et sorry, ei võta tööd vastu, kuna seal esinevad need ja need vead. kas töövõtja B võib nõuda minult nende vigade parandamist, kui minu tööalane suhe nendega on juba läbi ja lepingus oli kirjas, et parandan tehtud vead, aga polnud öeldud, et peaks seda üldse tegema pärast käsunduslepingu lõppemist, eriti kui minu töö on teostatud ja üle antud. q 31.12.2009 09:49 (15 aastat tagasi) Jah, võib. Kuna sa oled üle andnud ebakvaliteetse töö ja lepingus on samuti kirjas, et vead tuleb parandada. namnam 1.01.2010 03:30 (15 aastat tagasi) Mina andsin üle kvaliteetse töö oma tööandjale ja tööandja võttis selle vastu. Mina leian, et see pole aboluutselt minu asi, kui minu tööandja tööandja omakorda leiab, et minu tööandja töö on olnud ebakvaliteetne. Minu tööandja leidis, et minu töö on kvaliteetne, võttis selle vastu, leping lõppes. Mismoodi edaspidine mind puudutama peaks? q 1.01.2010 15:14 (15 aastat tagasi) kauplus võtab ka tootjalt kauba müüki, aga kui sina ostajana leiad, et kaup ei ole kvaliteetne, siis viid selle poodi tagasi. Ega siis ei hakka pood seda asja parandama, vaid vead on kohustatud parandama ikka tootja. Nii et antud juhul oli sinu tööandja nö.vahendaja sinu kui tootja ja tellija vahel. Ning ka su lepingus on punkt, et vead tuleb parandada. Minu seisukoht on küll, et kui tellija tööd vastu ei võta siis on see ebakvaliteetne ja vead tuleb parandada töö teostajal. Liiatigi, kui see on ka lepingus kirjas. Sinu seisukoht, et võid rahulikult teha praaki ja edasine pole absoluutselt sinu asi, on küll äärmiselt nahaalne. Edasine puudutabki sind nii, et oma saast tuleb ise korda teha. namnam 2.01.2010 04:13 (15 aastat tagasi) nii et kui ostja leiab, et kaup pole kvaliteetne ja viib selle poodi tagasi, siis see hiina tööline, kes kauba kokku pani, peab selle ära parandama? ja kordan veelkord - leping on LÄBI. minu meelest tähendab see seda, et vead, kui neid tekib, tuleb ikkagi parandada selle aja jooksul, kui leping kehtib, mitte niimoodi et viie aasta pärast vajub mingi seltsimees uksest sisse ja nõuab vigade parandamist tasuta. ma saaks aru, kui lepingus oleks kirjas, et pean vead parandama näiteks aasta jooksul pärast ilmnemist. aga ei ole sellist asja seal kirjas. seega minu meelest kõik mis on lepingus kirjas, peaks kehtima ikkagi kuni lepingu kehtivuse lõppkuupäevani. ja vigade parandus tähendab minu meelest siiski seda, et käsundiandja ei võta minu tööd vastu enne kui vead on parandatud. kuna töö võeti vastu, siis see tähendab, et kõik on korras. see, kui mingid vead ilmnevad mingil X ajal, kuidas see saab enam minu asi olla? ja palun mind mitte solvata konkreetselt mingi praagi tootmise jutuga. mina teostan tööd täpselt nii kvaliteetselt kui võimalik. minu käsundiandja jäi tööga rahule, tema tööandja omakorda ei jäänud. see on minu meelest nendevaheline ebakõla, et ühe meelest on töö ok, teise meelest mitte. miks peaks just mina kui kogu ahela kõige madalam lüli vastutama selle eest, kui tööandja ja tema tööandja kvaliteedist erinevalt aru saavad? vispe 2.01.2010 14:00 (15 aastat tagasi) kuidas sa loll aru ei saa et sageli ju veda alles hiljem ilmnevadki.. ja ma ei räägi viiest aastast.. pole mõtet sellega lagedale tulla... Kui sul lepingus punkt et pead vead parandama siis nii see ka on.. kas siis leping kehtib või on lõppenud.. seda enam et alles päeva eest see veel kehtis... järelikult ikka ise saasta tegid kui juba järgmisel päeval vead välja tulevad!!! namnam 2.01.2010 15:14 (15 aastat tagasi) lp vispe! sa ei saa vist poindile üldse pihta. toome siis konkreetse näite minu puhul. tarkvarafirma A tellis väiksemalt tarkvarafirmalt B arvutiprogrammi osa programmeerimise. väiksem tarkvarafirma B tellis minult selle jupi programmeerimise. oli ette teada, et töö võtab aega 1 aasta, tehti ka vastav leping. töö tegemise ajal kontrollis tarkvarafirma B minu tööd läbivalt ja parandasin kõik nende poolt leitud ebakõlad ja vead. detsembri lõpus oli minu töö valmis, firma B kontrollis kõik üle ja kõik oli OK. leping lõppes. kuid... firma B tööandja firma A ei olnud tööga rahul ja osutas selles esinevatele väidetavatele puudustele ning nõudis nende likvideerimist. firma B tahab, et mina need tasuta ära parandaks, KUIGI firma B seda tööd ise kogu aeg kontrollis ja selle ka vastu võttis. minu meelest firmal B puudub sellises olukorras minult tasuta täiendavat tööd nõuda, kuna minu töö võeti nende poolt vastu kui täiesti OK. me ei räägi siin praegu lihtsalt mingi 1-2 rea parandamisest, vaid tuhandete ridade ümberkirjutamisest - süsteem teeb küll seda mida vaja, aga mitte nii, nagu firma A tegelikult sooviks. sisend ja väljund on õiged, aga sellega, mis seal "sees" toimub, pole firma A rahul. mina ei kutsuks seda isegi üldse "veaks". minu meelest see on firma A ja firma B vaheline asi, mina olen oma töö korralikult teinud vastavalt firma B kontrollimisele ja juhendamisele. q 2.01.2010 18:55 (15 aastat tagasi) Miks sa üldse tuled siia midagi küsima, kui sa nagunii juba ette oled enda jaoks vastuse valmis mõelnud, ja kõik teised sinu meelest igal juhul valesti vastavad, kui nende arvamus sinu omaga ei ühti? Kui sa endas nii kindel oled, siis on ju täiesti ükskõik, mida sulle siin vastatakse. Sinu puhul on praegu olemas kaks arvamust: sinu arvamus ja vale arvamus. Minu arvamus on, et kui sinult tellitud töö ei ole sobiv lõpptellijale, siis tuleb see parandada. See on lepingus ka kirjas. Kuna vigade parandus pole määratud lõpptähtajaga, siis lõpptaähtaeg saab olla näiteks siis, kui töö tellijale üle antud. Näiteks, kui sa tellid oma autole rehvid, ja kohale saabudes on need igati korralikud ja kvaliteetsed, kuid sinu autole ei sobi, kuna mõõt ei klapi, siis sa nõuad ju, et need tuleb vahetada sulle sobivate vastu. Hoolimata sellest, et tarnija väidab, et rehvid on igati korralikud ja kvaliteetsed. Aga noh, ega sinuga pole mõtet vaielda, sinul on nagunii oma arvamus, mis sinu meelest on ainuõige. vispe 2.01.2010 21:53 (15 aastat tagasi) no igatahes müts maha namnami ees.. nii järjekindel :D aga jah.. tuleb tõde tunnistada... ühtin q arvamusega namnam 3.01.2010 02:35 (15 aastat tagasi) siin toimub julm möödarääkimine praegu. te vist ei saa üldse aru asjast. kui rehvid on valed, siis ma ei nõua, et rehvid asendaks tasuta firma alltöövõtja alltöövõtja see töötaja, kes need tootmisliinil valmistas. see on ju täiesti jabur. ma tekitasin selle teema selleks, et aru saada, kas firma B poolt on seaduslik midagi nõuda, kui: 1) leping on LÄBI 2) töö on nende poolt VASTU VÕETUD JA KONTROLLITUD kas see, kui nemad annavad oma allkirja, et töö on vastu võetud ja minul nendega lepinguline suhe lõppenud, ei loe absoluutselt mitte midagi? ikka jääb mina süüdi, kuna firmad A ja B ei suutnud omavahel selgeks teha, kuidas täpselt mina oma tööd tegema oleks pidanud? q 3.01.2010 11:14 (15 aastat tagasi) Sinult telliti mingi osa mingi suurema asja tarbeks. See osa üksikjupina võis olla tõesti valmis, aga kui ta ei hakka tööle selle asja koosseisus, mille tarbeks ta oli tellitud, siis ta ei ole valmis. Sest antud juhul sinu nägemuses peaks firma B viskama selle nö.praaktoote minema ja tellima uue, mis ka tellitud asja koosseisus tööle hakkaks, kuna sinu nägemus ütleb, et Sina tegid asja valmis ja kas sellega ka midagi peale on hakata, see ei puutu enam sinusse. Mina näen, et sinu lepingus on punkt, et vead tuleb parandada. Ja tõenäoliselt just selliste probleemide puhuks, nagu praegu, ei olegi pandud sellele tähtaega. Muide võiks sa teada, et arvutites tihtipeale asjad omavahel ei tööta, kuigi üksikosana võetuna on nad kvaliteetsed. Aga nagu ma juba ütlesin, siis sinu arvamust ilmselt muuta ei õnnestu. Sina jääd endale kindlaks. Vaidle siis edasi, aga arvesta ka sellega, et sinust, kui saastameistrist info levib. Ja kes ikka soovib tellida sinult edaspidi kraami, mis ei tööta, ja mida sa ei ole nõus korda tegema, kuigi lepingule oled alla kirjutanud. |
|
Juura.ee on mittetulunduslik infokanal. Oleme väga tänulikud annetuste eest. Ettepanekud on oodatud teel. Veebimajutusega toetab Modera. |