töövõtulepingu ebakohane täitmine

K.U. 12.02.2014 15:37 (11 aastat tagasi)

Probleem järgmine: Viisin sõiduki remonditöökotta, kus eelnevalt oli kokku lepitud piduriklotside vahetus. Minule väideti, et tegemist on paari tunni tööga ning samal õhtul saan sõiduki tagasi. Umbes kell 18.00 samal kuupäeval helistati mulle remonditöökojast, et auto on valmis ning võin sellele järele minna. Kohale jõudes väideti mulle aga, et masin ei ole valmis ning kuna sõiduki aku olevat liiga tühi, ei ole võimalik masinat samal päeval siiski tagasi anda. Leppisime kokku, et lähen sõidukile järele järgmisel päeval. Järgmisel päeval läksin taaskord kohale, et auto kätte saada. Siis väideti mulle, et piduriklotside vahetuse käigus on ilmnenud, et sõidukil vajavad vahetust „sadulad“, kaks tükki, ning et üks neist maksab ligi 300 eurot. Olgu siinjuures mainitud, et piduriklotside vahetus maksis kokku veidi alla 70 euro. Peale uudise teatavaks tegemist suundus klienditeenindaja auto kallal töötanud mehaaniku jutule. Naastes lubati proovida veas selgusele jõuda ning leppisime kokku, et tulen nimetatud töökotta tagasi samal kuupäeval kell 12.00. Naastes remonditöökotta, väitis teenindaja, et autol on puruks juhtmed, mis tahaksid vahetamist komplektsena mõlemal pool. Sel hetkel ei töötanud elektriline seisupidur, mis sõidukil enne töökorras oli. Katkiste juhtmete asendamise orienteeruv hind oli aga vähemalt kolm korda suurem kui esialgu tellitud töö piduriklotside vahetamisel. Kuna olen auto registreeritud kasutaja, pidasin nõu masina omanikuga, kes nõudis auto tagastamist samas olukorras, mis enne remonti viimist. Niisuguse palvega klienditeenidaja ega juhataja ei nõustunud. Jätsin sõiduki töökotta ning lubasin edasiste toimingute osas kontakteeruda. Õhtul vastas juhataja minu kirjale, kus palusin toimingute osas selgitusi, lubadusega järgmisel hommikul vastata. Järgmisel hommikul sain aga e-kirja, kus öeldi, et selle ettevõtte elektrik üritab viga parandada. Kuna sellist teenust ettevõttelt tellinud ei olnud ning lisaks puudus usaldus ettevõtte vastu, mis põhjendamist ilmselt ei vaja, vastasin 3 minutit hiljem kirja teel, et palun sõidukit mitte puutuda. Sellele sain vastuse alles paar tundi hiljem. Selgus, et töömees oli siiski sõidukit remontida üritanud ning asendanud originaalvaruosad (väärtus 70€) selleks mitte ette nähtud osadega elektrijuhtmete näol. Edasi soovitas juhataja siiski mõlema poole juhtmed vahetada. Mõlema poole juhtmete vahetamine läheb kokku maksma ligikaudu 240 eurot (70€ juhtmekomplekt kummalgi pool, lisaks tööraha umbes 3 töötunni ulatuses). Esitasin ettevõttele ka kirjaliku avalduse, kus palun omavoliliselt tekitatud kahju hüvitada. Sellest keelduti. Siiski on sõidukil lõhutud elektrijuhtmestiku komplektid, millest üks pool on asendatud mitte originaalvaruosaga, mis seal enne oli. Teise poole juhtmestik sai korda juhataja sõnutsi raputamise teel ning olevat vaid ajutine lahendus. Küsimused selle pika loo peale: 1)Kas saan politseisse avalduse kirjutada? Lõhuti ju omavoliliselt tegutsedes minu vara, kuna tellitud töö/teenus see ei olnud. St, kas politsei võtab asja menetlusse? 2)Kui politseist abi ei saa, kas Tarbijakaitse mind aitaks? Tellitud teenuse sain kätte, tasusin ja jäin rahule. Rahule ei jäänud sellega, et keelust hoolimata autol juppe vahetati ja mitte samaväärsete, vaid "ajutiste lahendustega". Kogu vetslus ettevõtte juhatajaga on ka olemas - e-kirjadena. Oleksin tänulik kasvõi mõne viite eest asjakohastele seadustele.

KATY 12.02.2014 21:40 (11 aastat tagasi)

See kõlab tarbijakaitse teemana. Samuti võib proovida juhatajaga vestlema minna näiteks koos pealtängija ajakirjanikega. See on küll väljapressimine, kuid sageli töötab kõige paremini selliste firmade puhul, samuti saavad teised teada, et selle firmaga tuleks ettevaatlik olla.

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.