KOV ja haldusreform

Leenu 3.11.2016 14:51 (8 aastat tagasi)

Tere! Küsin nõu, tundub, et minu enda jaoks on tegemist juba üle piiri minekuga, aga ehk juriidiliselt siiski pole. Nimelt on kohalik omavalitsus üsna meeleheitel ning püüab kiiruga vajalikke inimesi kokku saada et pääseda liitumisest. Muuhulgas on tegeletud inimeste mobiilpositsioneerimiste, valla registrite ja valla (või allaasutustega) sõlmitud lepinguandmete võrdluse jms-ga, et leida inimesed, kes kirjutavad oma aadressiks vallas asuva koha, kuid vallaelanikeks ei ole registreeritud (neile inimestele, kes nii on leitud, on saadetud koju personaalsed kirjad, kus tungivalt soovitatakse end vallakodanikuks registreerida). Nüüd vaatan, et vald on kogunud andmeid ka rahvastikuregistrist hoone ja/või hooneosa täpsusega. Kas ja kuidas see kõik seostub isikuandmete kaitsega ja inimeste õigusega ise määratleda, millisel elanikul end nn ametlikult elanikuks registreeritakse (nt mitme kinnistu valdamise puhul erinevates omavalitsustes jms). Aitäh!

A 3.11.2016 15:43 (8 aastat tagasi)

IIlmselgelt on KOV-il õigus saada oma ülesannete täitmiseks ning ka järelevalve teostamiseks talle antud pädevuse piires andmeid, sh isikuandmeid. Isikuandmete kaitse seaduse § 14 lg 1 p 1 alusel isikuandmete töötlemine on lubatud andmesubjekti nõusolekuta, kui isikuandmeid töödeldakse seaduse alusel. Samuti sätestab rahvastikuregistri seaduse § 39.1 lg 1, et rahvastikuregistri objektiks olev isik hoolitseb enda ja oma alaealiste laste ning eestkostetavate elukoha aadressi õigsuse eest rahvastikuregistris, kasutades käesolevas peatükis sätestatud võimalusi. Seega, kui isik elab valla territooriumil ning kasutab valla teenuseid (näiteks teekorrashoid, heakord jms), siis loomulikult on vallal õigustatud huvi, et valla territooriumil elavad isikud oleksid vallas ka registreeritud, kuna selline kohustus tuleneb seadusest. Kui isikul on mitu elukohta erinevates omavalitsustes, siis tõsi küll saab üheaegselt ametliku elukohana näidata üksnes ühe neist isiku enda valikul. Samas kui isik üksnes valdab või omab mitut kinnistut, ilma et ta seal tegelikult elaks, siis rahvastikuregistrisse esitataval elukohateatel peab siiski kajastuma tegelik elukoht.

B 3.11.2016 22:52 (8 aastat tagasi)

milliseid "ülesannete täitmisega seonduvaid või järelevalve teostamiseks" vajalikke andmeid annab mobiili positsioneerimine? Sisuliselt sa väidad, et vald võib iga suvalise inimese asukohta mobiili positsioneerimise järgi tuvastada ja kui juhuslikult ta asub valla territooriumil - saata talle teade soovitusega sinna ennast sisse kirjutada? [sõim, kustutatud Juura.ee poolt]

A 4.11.2016 11:49 (8 aastat tagasi)

[vastus sõimule, kustutatud Juura.ee poolt] Isikuandmete töötlemine KOV poolt saab siiski toimuda üksnes seadusega ettenähtud võimaluste piires. Ei lugenud esmast küsimust piisavalt tähelepanelikult, mistõttu jäi väide, et teostatud oli näiteks ka mobiili positsioneerimist, tähelepanuta. KOV võib küll takistamatult tutvuda rahvastikuregistri andmetega ning kõikide avalikult kättesaadavate andmetega, kuid mobiili positsioneerimine läheb küll juba ebaseadusliku jälitustegevuse alla. Minuteada ei ole KOV-dele keegi seadusega jälitustegevuse õigust andnud, seega juhul kui seda tõepoolest on tehtud, kvalifitseerub see tegevus juba KarS §-s 137 sätestatud kuriteona. Samas on väide ise üpris kahtlase tõeväärtusega, vaevalt et keegi sideoperaatoritest KOV-ga neid andmeid nii vabalt jagab.

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.