Tarbijavaidlus ja poolte tõendamiskoormus

Marju 24.11.2022 12:05 (2 aastat tagasi)

Lugu lühidalt järgmine - tarbija ostis toote X, mis asja kättesaamisel siiski ei sobinud. Kõik raha oli tellimisel ette makstud. Toode ei sobi tarbijale, sest kasutamine tekitab füüsiliselt ebamugavustunnet, peavalu jms. Kaupleja ütleb et kõik korras ja keeldub raha a tagastamist. Tarbija põõrdus tarbijakaitsesse. Nüüd küsimus- kuidas saab tarbija tõendada et miks talle toode X ei sobi. Selleks tooteks on spetsiaalsed päikeseprillid. Tarbija saab seda mittesobivust vaid ise tunda, kuid kuidas seda tõendada. Või peaks toote sobivust tõendama ikka asja müüja?? Seega palun konkreetseid viiteid lahenditele või õiguasalastele materjalidele.

vety 24.11.2022 16:17 (2 aastat tagasi)

Jaa, ja paluks teatada ka kas kaup osteti eraisikult või internetis ja millal osteti ning vetyveel palju muud asjakohast infot, et vastusel ka mingi mõte oleks.

Marju 24.11.2022 21:57 (2 aastat tagasi)

Ikka poest vahetult ( mitte internetist) ja sobimatuse põõrdumine oli kohene

hubo 25.11.2022 05:47 (2 aastat tagasi)

osteti poest, aga algpostitusel on kirjas "kättesaamisel"? Kui poest osteti, siis oli ju võimalus kaupa kohapeal proovida. Kas siis ei selgunud et ei sobi? EL kehtivad sellised eeskirjad: Kui ostsite kauba tavalisest poest kohapealt, ei ole teil ELi eeskirjade kohaselt õigust seda tagastada (et nõuda selle ümbervahetamist või hüvitamist), kui toode ei ole defektne. Mõned poed siiski annavad klientidele vabatahtlikult võimaluse kaup teatava aja jooksul tagastada või ümber vahetada tingimusel, et olete ostutšeki alles hoidnud. Seega pole pole mingit kohustust teie asja tagasi võtta või kompenseerida.

noo 25.11.2022 13:49 (2 aastat tagasi)

Kas tellimus tehti siis pildi järgi ja enne tellimist poes toodet vaadata ja proovida ei olnudki võimalik?

Niisama 29.11.2022 13:44 (2 aastat tagasi)

On üldteada asjaolu et iga uue prillipaariga on vaja harjuda. Seega pole välistatud, et tootega sobimatus ei ilmnegi 5 minutise proovimise järgselt. Pealegi, paljud prillid mitmeotstarbelised - lugemiseks, teleka vaatamiseks jne. Seega ma julgeks küll väita, et tarbija ei saa kohe öelda, et jahh 100 protsenti sobib või ei sobi. Pealegi pole tarbija eriotstarbeliste prillide spetsialist, silmaarst ega optometrist. Julgen väita, et sobimatus ja selles veendumine saabki tekkida ala mõne päeva või nädala mõõdudes. Seega soovitan kindlasti vaielda kui müüja keeldub parandamisest/ asendamisest. Tõendamise koha pealt kaasa rääkida ei oska.

tuho 29.11.2022 18:41 (2 aastat tagasi)

Pole vaja Niisama jutustada - müüjal pole otseostu puhul mitte mingisugust kohustust toodet tagasi võtta - kui ei ole tegemist defektiga. Oma targa arutlusega päikeseprillide sobivusest või sobimatusest võid kuskil maapoe taga filosoofi kuulsust omandada.

sybi 30.11.2022 06:10 (2 aastat tagasi)

soovitad inimesel vaielda, täiestiperspektiivitus asjas... Kas sina maksad omast taskust kinni tema kulud? Või oled järjekordne advokaaditolkam siin, kes teiste lollitamisega raha teenib?

Marju 30.11.2022 10:34 (2 aastat tagasi)

Võibolla pole kõige selgemini väljendanud, tegu spets päikeseprillidega, kahevaatelised, st lugemisosa eraldi + kaugelevaatamise osas. Klaasid ise tumenevad- helenevad. Pole spetsialist et kuidas selliseid okulaare kõige õigemini kirjeldada:) Aga jahh - ei kannata kanda neid ilma kõrvaltoimeteta. Selline tunne nagu kannaks võõraid prille. Seega kahtlustangi et millegagi puusse pandud. Kümneid aastaid prillikandjana on selline kogemus esmakordne. Seda poestki öeldud, et peab harjuma. Kuid peale pikemat aega "harjutamist" ei suuda ära harjuda. Seega ongi tekkinud küsimus et kas pood võis eksida. Kui nad on eksimatud, siis millest tulenevalt?

J. 30.11.2022 11:14 (2 aastat tagasi)

Laske prillid optometristil või silmaarstil üle kontrollida.

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.