küsimus tarbijakaitse teemadel

Laine 7.11.2005 14:35 (19 aastat tagasi)

Ostsin endale sülearvuti. Valisin välja, kohapeal polnud sellist saada, seega läksin järgi, kui mulle helistati ja öeldi et on olemas. Poes anti mulle kinnine karp, maksin raha ja tulin ära. Kodus avastasin, et kaasa on pandud arvuti kasutamise juhend, mis sisaldas lauaarvuti käsitlemise juhendit. Helistasin poodi, küsisin, kas ma ei peaks saama hoopis sülearvuti juhendit (see on ju lauaarvutist hoopis erinev), selle peale ütles teenindaja, et arvuti on arvuti, loete juhendi läbi, teete kaane lahti ja kasutate! Minu meelest pole see aga õige, sest sülearvuti on siiski tohutult erinev lauaarvutist (hiir, ka näiteks see, kas laadija järgi võib arvutit kasutada või pole see soovitav jne jne). Kas oleks õige tarbijakaitsesse pöörduda?

xl97 7.11.2005 17:07 (19 aastat tagasi)

kuidas võtta. need 3kg lapparid ongi lihtsalt kompaktsed lauaarvutid :) Iseenesest võib ikka pöörduda ja peakski, sest kui kõik mõtlevad, et keegi teine teeb seda, siis see jääbki tegemata.

Keskmine Kasutaja 7.11.2005 18:04 (19 aastat tagasi)

Teoreetiliselt võid ju pöörduda aga minuarust on see äärmiselt tobe tähenärimine. Arvuti on arvuti ja hiire erinevus on ikka iga loogilise mõtlemisega inimesele selge. Samas võid ju ka tavalise hiire sappa panna sülearvutile. Laadija järgi ju lapakat põhiliselt kasutataksegi kui ei liigu sellega just päev läbi ringi. Loogilist mõtlemist ja vähem virisemist!

Laine 7.11.2005 19:25 (19 aastat tagasi)

Aga kust ma peaksin seda teadma, et põhiliselt on ta mõeldud ikkagi juhe järgi kasutamiseks? Ja tegelikult ma seda ju ei teadnudki - mina oma lolli aruga oleks seniks, kuni laeb, kinni pannud ta, nagu nt juukselõikusaparaadi või ka telefoni. Ja katse-eksituse meetodil sain teada, et tavalist hiirt ei saagi sinna panna järgi, mingi vahejubinas peab olema selleks. Kust ma peaksin selliseid asju teadma? Samas kui arvuti kasutusjuhendis, mis mulle anti, on kirjas kõik see, kuhu auku milline juhe pista jm.

Lainele 7.11.2005 20:26 (19 aastat tagasi)

Laine, Sul on õigus, kui anti vale juhend, siis see on muidugi paha ja ära tee välja neist, kes ütlevad, et viga on Sinus.

Janoz 7.11.2005 23:52 (19 aastat tagasi)

Loll pidi kirikus kah peksa saama, Laine tundub ikka eriline Apu olevat. Kui ise loll ja kasutada ei oska, siis ei aita ka ükski manual ega juhend. Aga niipalju võiks ju endal mõistutst olla, et teekis küsimus, helistan poodi ja küsin vastuse mitte ei jookse esimese ajana Tarbijakaitsesse.

laine kaitseks 8.11.2005 01:26 (19 aastat tagasi)

Kuid Laine kirjutas jo, et poes öeldi, et kasuta seda ja ära virise. Asi on põhimõttes. Kui Laine lappari pistab tööstusvooluvõrku ja läppar kildudeks lendab siis teoreetiliselt peaks pood ju selle kinni plekkima. Meie riigis vaevalt seda ka unistustes juhtuks kuid siiski. Igal elektroonilisel asjal peab olema täpne kasutusjuhend - et tõesti ei seataks ohtu ennast ja teisi. Lisaks ka see, et toodet saaks kasutada optimaalse tootjapoolse garanteeritud aja. Eh näiteks kui tal pole juhendit, et ta näiteks LCD ekraani noaga kriipida ei tohi, siis antud juhul oleks see poe probleem. Usa näidete varal on ammu näha, et kui pole korralikku kasutusjuhendit, siis on poel probleeme. Milleks muidu topitakse näiteks äratuskellalegi 100 leheküljeline manuaal. Ehk lainel on õigus.

aitan 8.11.2005 13:10 (19 aastat tagasi)

tee kirjalik pretensioon kasutusjuhend osas müüjale

Keskmine Kasutaja 9.11.2005 11:06 (19 aastat tagasi)

Ühtegi manuali ei saa kirjutada sisse kõike lollidevastaseid tegevusi, et ära kasuta tööstusvooluga, ära mine temaga vanni jne. See inimene lülitab isegi oma telefoni laadimise ajaks välja... pole ma seda enne kuulnud, et selle peaks välja lülitama... ja oma 7a mobiiliomaniku kogemusega pole kuidagi välja tulnud, et selle peaks välja lülitama :) Lollikindlaid asju ei ole olemas sest lollid võivad osutuda äärmiselt leidlikuteks!

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.