garantiiremont "omastas" läpaka

ostja 4.04.2006 20:38 (19 aastat tagasi)

11.03.2006. sai ostetud sülearvuti Dell D400. Vastav kuulutus oli leitud www.kuldnebors.ee st. Sülearvuti ametliku päritolu tagamiseks vormistati arve. Müüja - firma „AS AL&TA”, reg.nr. 10048806. Ostusumma – 8500 krooni koos käibemaksuga. Sülearvuti läks rikki nädalapärast. Kasutades tehasegarantiid, mis oli kontrollitud enne ostu, ostja tõi arvuti Dell esindusse – MAX123 (Pärnu mnt. 160, www.max123.ee ). Seal öeldi et just see sama arvuti oli nendelt varastatud selle aasta jaanuari alguses. Samas lubati remontida(!) ja kirjutasid välja garantiitalong – seadme seerianumbrile 8Z6NZ1J, 23.03.2006. 3.04.2006 sain kõne MAX123’st: kokkuvõttes – asjaolud muutusid ja nemad ei saa arvutit tagastada – klaarigu suhteid müüjaga, kes osutus olla pandimaja firmaks, ise. Ilmselt pandimaja ...

kkk 4.04.2006 22:45 (19 aastat tagasi)

jama värk, aga üldiselt peaksid nad selle asja ametlikuks ajama, st et neilt varastatud asi jõudis neile tagasi ja selle kohta ka politseid teavitama. See, et läpist ilma jääd on täiesti tõenäoline, ja eks see ole ka risk kui osta kõvasti odavamalt mingitelt pandimajadelt kraami.

asdasd 5.04.2006 08:23 (19 aastat tagasi)

Mis omastas? Ise ostsid varastatud kraami! Kuidas nüüd peale ostu selgus, et tegu pandimajaga, ehk siis varastatud asjade kogumise kohaga.

Uhhamuhha 5.04.2006 10:56 (19 aastat tagasi)

Kuna sa teadsid, et arvutit müües vormistati fiktiivne arve, ei ole eriti vettpidav siin väide, et oled heauskne omandaja. Kui asjalugu ei ole nii nagu mina aru olen saanud, siis väites, et arvuti on omandatud heas usus, oleks isegi võimalus. Mis puudutab seda, et arvutipood lihtsalt võtab midagi ära, ei ole ka õige. Asi peab käima ikka läbi politsei (avaldused jne), eriti veel juhul kui väidetakse vargust. Mis veel oluline. Tavaliselt selline kraam on poodidel kindlustatud. Nüüd kuna ta sai arvuti tagasi, tekib ka kindlustuskonflikt. Võib olla selle vältimiseks asjasse politseid ei segatudki. Õige see asi igal juhul pole.

ostja 5.04.2006 13:26 (19 aastat tagasi)

Omandamine oli kindlasti heauskne - müüja väitis et tema firma sai seda ülemusega (tema isaga) seotud omavahelistest arvestustest - meie raamatupidajaga (n.ö. ostmise pealtnägija) kontrollis tema firmat (et KM kohustuslane ja maksuvõlgu pole)ja garantiid läbi ServiceTag'i

ostja 5.04.2006 13:40 (19 aastat tagasi)

ahjaa, veel: TTÜ ITtudengitest müüja (mude, sõidab ringi paariaastase SeatToledo'ga)küsis meilt firmas praktikohta - ei saanud siin küll kahtlusi olema

Uhhamuhha 5.04.2006 13:44 (19 aastat tagasi)

Millisele tõendile tuginedes väidab siis arvutifirma, et see vidin on tema oma?

ostja 5.04.2006 14:28 (19 aastat tagasi)

Uhhamuhha, avaldus politseis sellele seerianumbrile. Kriminaalasjad nr 05231606902 ja 05231607296

... 5.04.2006 14:32 (19 aastat tagasi)

Avaldus politseis peaks ju täiesti piisav olema. Muide, et tasu ainult service tagi järgi päringut teha vaid ehk ka antud brändi ametliku esindaja poole pöörduda. TTÜ it tudengiks olemine ei ole nüüd küll eriline aususe näitaja.

ostja 5.04.2006 15:13 (19 aastat tagasi)

...MAX123 tegijale: noh, kamoon man, nagu te ise esinduses mulle ütlesite - et kui te avalikustaksite varastatud 7me arvutite seerianumbrit - ei saanuks te iialgi varastatud kaupa tagasi. Nii et kas arvuti on teilt(!) varastatud saab teada ainult teile seda tuues!

urra 5.04.2006 16:34 (19 aastat tagasi)

Varastatud autod ka konfiskeeritakse ja kahju jääb sisse nõuda vaid müüjalt. Aga eks sellise asjaga tulebki odavalt kasutatud kraami ostes arvestada.

Aivo Nugis 5.04.2006 20:35 (19 aastat tagasi)

me tõesti ei kontrolli iga kõne või meili peale kas see masin on just meilt varastatud! Selle juhtumi tegi eriti kahtlaseks see et "ostja" väitis et selle masina kinkis (ostis) talle tema äripartner inglismaalt-mille kohta on mul ka meil. selgus et masin on müüdud eestisse, ja hiljem et meilt varastatud- võinuks arvata et ta on seotud selle vargusega!? hiljem tuli "ostjalt" juba teistsugune jutt! ilmselt oli ostja suht kindel et see masin on varastatud ja selleks ka see kattelugu!

urra 5.04.2006 21:42 (19 aastat tagasi)

Ehk õnnestub politseil ka see "ostja" kõigi nende meilide jms peale ka vargusega siduda?

ostja 6.04.2006 10:53 (19 aastat tagasi)

urra, elu näitab :P Hr.Nugis, tagasi vaadates jah, see inglismaalaste värk oli üsna lapselik. Tol hetkel see pidi rõhutama asja tähtsust - oli neljapäev ning juba esmaspäeval pidin sõitma kommandeeringusse kaheks kuuks Inglismaale. Oli ka mõtte anda seda garantiisse välismaal. Sõidan sinna nüüd nädal hiljem:( Teiseks, istusin teises kontoris, ei saanud ka otsida raamatupidamisest tšekki et vaadata mis firma seda välja kirjutas. Ja kolmandaks,

ostja 6.04.2006 10:58 (19 aastat tagasi)

mõelge ise, arvutil on eesti tähestik peal - ilmselt - kui mul oleksid kahtlused päritolu kohta, siis Dell esindus on viimane koht kuhu ma peaksin pöörduma. Pigem esialgu võtaksin ühendust eelmise omanikuga-müüjaga.

Aivo 6.04.2006 11:16 (19 aastat tagasi)

välismaale garantiisse minna pole üldiselt mõtet, kui masinale pole ostetud juurde ülemaailmset garantiid-paljud arvavad et see käib delliga käsikäes-see tähestiku ja päritolu omavaheline seos jäi mulle arusaamatuks! inimesed üldjuhul pöörduvad just meie poole kui neil on kahtluseid päritolu üle ja kuhu neil mujale pöörduda olekski?

ostja 6.04.2006 12:46 (19 aastat tagasi)

"üldjuhul pöörduvad just meie poole kui neil on kahtluseid päritolu üle" - õige, ENNE ostu. Kui arvutil on rootsi või norra tähestik - ta võib päritud(ostetud) ka siit. Kuid kui tal on eesti tähed peal - vaevalt ta on pärit Rootsist.

Uhhamuhha 6.04.2006 12:57 (19 aastat tagasi)

No igal juhul ei käi see asi nii, et aitäh, et arvuti meile tagasi tõite. Asi peab käima siiski läbi politsei. Veel variant: küsida leiutasu 8500.-; teha politseisse avaldus müüja (tudeng) kohta. Mis kindlustusrahast saab. Nüüd on neil kindlustus käes ja arvuti samuti. Topeltkasu.

trew 6.04.2006 13:09 (19 aastat tagasi)

Ilmselt siis makstakse kindlustusele raha tagasi. Kui eesti kalver siis peakski olema elementaarne enne ostu justnimelt brändi eesti esindajalt ju uurida, et mis värk selle masinaga on.

ostja 6.04.2006 13:23 (19 aastat tagasi)

Lp. threw, lugege palun minu (05.04.2006 15:13) ja hr. Nugise (05.04.2006 20:35) ja vastake: kas ma saaksin teada et arvuti on varastatud kui küsisksin seda ?

trew 6.04.2006 13:33 (19 aastat tagasi)

Kui alusetult on teilt arvuti ära võetud, eks tehke politseisse avaldus selle kohta. Siin on aga ostja poolt erinevaid väiteid pakutud ja kui seda on ka max123e tehtud, siis ehk seob politsei ka ostja või müüja vargusega. Teine võimalus oleks müüja vastu avaldus esitada varastatud asja müügi kohta.

aivo 6.04.2006 17:17 (19 aastat tagasi)

Meie oleme omaltpoolt politseile andnud edasi info, et oleme saanud kätte ühe arvuti, andsime neile nime kellelt ja teavitasime ka kust "ostja" selle sai.

Uhhamuhha 7.04.2006 11:48 (19 aastat tagasi)

... ja nii saabki kogu pildi lõpuks kokku. Mille jätab üks pool rääkimata, soovides teha endast süütut ohvrit, seda räägib teine pool. Ja nii on alati. Ostja, nagu mina aru saan, lasid sa teha fiktiivse arve, valetasid garantiitööde teostajale ja soovid ennast esitleda veel kui heauskset omandajat. No selge. Edu.

ostja 7.04.2006 15:32 (19 aastat tagasi)

Uhhamuhha ! Kas arvel kirjutatud et "fiktiivne" ? Kas müüja (pandimaja omanik) eitab müümise fakti ? Raamatupidaja pole tunnistajaks sooritatule ? Kas ma teades et arvuti on varastatud tooksin ta esindusse ? Maga kaineks!

. 7.04.2006 16:19 (19 aastat tagasi)

Pandimajast asju ostes võib vast 80% kindlusega väita, et see varastatud on.

Uhhamuhha 7.04.2006 17:16 (19 aastat tagasi)

Ostja:Sülearvuti ametliku päritolu tagamiseks vormistati arve. Ma küsiks, milline oli siis mitteametlik päritolu. Kasutades oma kainust ja laialdasi teadmisi garantiist ja lepinguõigusest oleksid sa pidanud sel juhul pöörduma tagasi pandimaja poole, kui müüja poole. Oleksid ehk rahagi tagasi saanud. Aivo Nugis kirjutas: Selle juhtumi tegi eriti kahtlaseks see et "ostja" väitis et selle masina kinkis (ostis) talle tema äripartner inglismaalt-mille kohta on mul ka meil. selgus et masin on müüdud eestisse, ja hiljem et meilt varastatud- võinuks arvata et ta on seotud selle vargusega!? hiljem tuli "ostjalt" juba teistsugune jutt! Firmal on olemas mail tõendiks jutu ühest versioonist ja siis jutu teine versioon (suuline nagu ma aru saan). Vaatame fakte kogumis. Kui kõiges ollakse kindel, pole valetada ju mõtet. Ja lootes saada nädalaga garantiiremont koos testimisega, läpakal, suht harukordne üritus ma kardan. Aivo oskab kindlasti täpsemalt öelda. Minu kogemus ütleb, nii kiiresti see ei käi. Kui sa oled endiselt piisavalt kaine, eks siis tee asja väljanõudmise hagi kohtule. Ja edu veelkord enne järgmist poriloopimist.

Uup 7.04.2006 18:56 (19 aastat tagasi)

varastatud vallasasja ei saa heauskselt omandada. Arvuti kuulus kogu aeg sellele, kellelt see varastati. AÕS § AÕS § 95 lg 3

ostjale 7.04.2006 19:02 (19 aastat tagasi)

Uhhamuhha , teatavasti kui ostes sülearvuti teile kirjutatakse ainult arve, siis garantiiküsimustega pöördutakse tootja esindusse. Müüjale on mõttet minna ainult kui müüja kirjutas sulle välja garantii talongi. Vähemalt nii ma mäletan seletati tuttavale kes ostis Dell'i läpaka poest - garantii talongi ei saanud, kuigi nõudis. Kuna arvuti oli ostetud mitte mingist arvutipoest vaid eitea mis firmast (tol hetkel teadsin aint et firma reaalselt eksisteerib, on KMkohustuslane ja võladeta) siis siit see jutt äripartnerite kingist. Mis vahet tootjaesindajale on, kust täpsemalt see arvuti saadud , kui niikuinii tuuakse see nendele ?

asdf 7.04.2006 19:18 (19 aastat tagasi)

On ikka tootjaesindajale vahe küll kust saadud on, eriti kui see neilt varastatud on.

ostja 7.04.2006 19:18 (19 aastat tagasi)

Uup, vot need on juba asjalikumad kommentaarid, mida siin ootasingi kuulda. Tore lugeda pädeva inimese mõtteid !

ostja 7.04.2006 19:22 (19 aastat tagasi)

asdf, oman kogemust paari HP monitoridega, mis sain erakäest ostetud, Rootsi päritoluga. Kungla Dialog'ile küll midagi polnud vaja peale nende seerianumbri.

eriti üllatunud 7.04.2006 23:03 (19 aastat tagasi)

Üldiselt ei saa aru, miks osta tehnikat (eriti arvutit) erakäest, kui seda müüakse enamasti mõnel järgneval põhjusel: arvuti vigastamine (uppunud/kukkunud vm. veaga), järelmaksuga võetud, kuid soovitakse peale esimese makse tegemist edasi müüa ning arvuti uus omanik saab arvuti hinnaga müüja+järelmaks ning varastatud kraam. Kaine mõistusega inimene ei osta kasutatud arvutit, eriti, kui nende hinnad on poodides nii madalad.

Uhhamuhha 7.04.2006 23:06 (19 aastat tagasi)

Selge. Ostke EMT-stt Ericssoni telefon. Kui katki läheb garantii ajal. Örge pöörduge EMT-sse kui mui müüja poole, pöörduge otse Eriscssoni esindaja poole Eestis ja te näete oma telefoni heal juhul 4 kuu pärast.

aivo 11.04.2006 16:12 (19 aastat tagasi)

njah, nyydsekks on siis kallis ostja pöördunud pohja pol. poole ja kaebusega et meie oleme talt ära võtnud arvuti, kuid kas ta ka selgitas kust oli tema masin pärit ja milleks seda tehti ? ilmselt mitte, kuna mina selgitasin seda neile.

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.