Klient ei nõustu tööde eest tehtud arvet tasuma.

Janno 5.11.2021 13:40 (2 aastat tagasi)

Tere. Olen suurte kogemustega elektrik ja teinud palju elektri töid. Probleem selline - Tegin oma firma alt eraisikule elektritöid enda materjalidest. Töövõtu lepingut ei sõlminud, kuna tegu eraisiku ja ka põgusalt tuttavaga. Kui üks etapp oli valmimas, esitasin arve, aga klient keeldub arvet tasumast. Klient oli tööde käiguga kursis, käis pea iga päev objektil. Tunnihind oli kliendile teada. Nüüd väidab, et materjal on liiga kallis ja, et töid on teostatud liiga aeglaselt - tuginedes väidetavatele hinnangutele ,mille olevat saanud teistelt litsenseeritud spetsalistidelt. Kliendi poolt väljakäidud hinnangulise ja minu poolt teostatud tegeliku tööaaja vahe on veidi üle 2,5 kordne. Nüüd ähvardab nöörimise eest kohtusse anda. Kuidas pean edasi käituma, et oma väljateenitud tasu kätte saada?

huno 5.11.2021 15:13 (2 aastat tagasi)

Aga las annab kohtusse, muidu peaksid ju sina teda hagema. Ainult et sellistega on selline häda, et lubavad küll kohtusse anda, aga tegelikult ei tee midagi. See on muidugi rumal viga, et tegid ilma lepinguta, ilmselt plaanisid riiki ja maksuametit petta ka? Õiguslikus mõttes on ka suuliselt sõlmitud leping kehtiv, ainult et iga asja pead sa suutma tõendada. Kui sul tõendusmaterjale pole, siis ongi sõna - sõna vastu olukord ja pole kunagi teada, mida kohus otsustab. Pead kokku koguma kõik smsid, e-kirjad mida te olete vahetanud, kui keegi võib tunnistada, et sa seal tööd tegid siis saad teda kasutada. Nii see oma õiguse tagaajamine käib. Muid variante sul pole.

Janno 5.11.2021 15:49 (2 aastat tagasi)

Pole mingit petmist kõik firma kaudu ja ametlik.

Janno 5.11.2021 15:49 (2 aastat tagasi)

Pole mingit petmist kõik firma kaudu ja ametlik.

Janno 5.11.2021 15:49 (2 aastat tagasi)

Pole mingit petmist kõik firma kaudu ja ametlik.

J. 5.11.2021 18:02 (2 aastat tagasi)

Tunnihinnaga tehakse vaid väiksemahulisi töid, mis ei võta aega rohkem kui mõned tunnid. Suuremate tööde puhul lepitakse üldjuhul kokku ikka kindlas tööde maksumuses ja ka tööde tähtajas. Klient ei pea oskama hinnata töödele kuluvat aega, kuid seda peab oskama ettevõtja ja kogemustega spetsialist, et kliendile selge hinnapakkumine teha. Tagantjärele arvete esitamised ilma korrektse kokkuleppeta on alati vaidlustatavad. Mina soovitaksin oma tööaeg kriitilise pilguga üle vaadata ning kui tõesti oleks saanud töid veidi kiiremini teha, siis seda ka kliendile tunnistada ja arve selle võrra väiksemaks teha. Igal juhul on mõistlikum püüda kliendiga kokkulepe saavutada, kui mööda kohtuid käia.

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.