Julianus

Anne 1.06.2018 22:21 (5 aastat tagasi)

Tere! Mul selline lugu, et jäin Coopi rohelise kaardiga võlgu ja võlg läks Julianuse kätte. Jah, olin süüdi, tunnistan ja maksin kogu nõude viimseni ära, kogemata isegi natuke rohkem. Nüüd, umbes 2 kuud hiljem sain Julianuselt uue nõude, et 21 € olevat mingil minule teadmata põhjusel maksmata jäänud ja sellest on koos viivise ja nõudetasuga saanud 135 €. Kas nii ei ole, et see, kellele võlgu ollakse ehk minu juhul Coop ei peaks võlgnikku ehk mind vähemalt korra võlast teavitama enne selle inkassosse andmist? Oleksin ma teadnud, oleksin ju selle õnnetu 21 € ära maksnud! Kui ma küsisin dokumenti, mis näitaks, kust see 21 € tuli, tehti ettepanek kohtusse minna. Mida teha? Minna kohtusse või mitte minna? Olen enda arvates juba kõik ära maksnud, mille kohta on mul tõestuseks ka kirjavahetus võlanõudjaga ja pangaväljavõte. Tema aga ei jäta mind rahule. Tunnen ennast Julianuse ja Coopi ees juba täitsa abituna. Mingit garantiid pole, et kui selle 135 € ära maksan, leiavad nad kusagilt paarkümmend senti, millest paari kuuga paarsada eurot kasvatada. Arvamusi ja nõuandeid oodates Anne

Reelika 1.06.2018 23:13 (5 aastat tagasi)

Ei saa päris hästi su jutust aru, küsid, et kas võlausaldaja ei peaks sind võlast teavitama enne inkassosse andmist, samas sul kirjavahetus ja pangaväljavõte olemas. Et siis tegelikult ikkagi Coop teavitas sind meilitsi võlast, mille peale siis tekkis kirjavahetus ja tasumine? Aga lihtsalt siis mingi õnnetu 21 euri jäi kuskilt "õhku rippuma"? Kui nad sind rahule ei jäta ja pidevalt tüütavad, siis küsi alati vastu neid võlgnevust tõendavaid dokumente. Kui nemad ütlevad et maksa aga maksa, ütle sa, et heameelega maksaks, kui teaks konkreetset võlasummat, kust selline summa on saadud ja mida kogu võlanõue üldse sisaldab. Seni kuni nad sulle informatsiooni, vajalikke dokumente ei väljasta, sa ei saagi maksta. Ehk siis enne ei maksa midagi kui pole selge, mis summa see on ega pole näinud alusdokumente.

Reelika 1.06.2018 23:17 (5 aastat tagasi)

Lisan veel, et alles siis kui oled tutvunud nende dokumentidega, saanud informatsiooni võla kujunemisest jne, alles siis saad hinnata nõude põhjendatust ja seda, kas nõue kuulub maksmisele või ei. Seni sul puudub info, kas nõudel on üldse alust..

Anne 2.06.2018 06:00 (5 aastat tagasi)

Tere! Ehk olen tõesti juba liiga emotsionaalseks muutunud. Proovin lühidalt - jäin Coopile Säästukaart plussiga võlgu. Tunnistasin, maksin viimse sendini ära kõik, mis Julianus küsis (on olemas nii Julianuse Kristiina Kaaristo kirjad kui vajadusel ka panga väljavõte, et olen tõesti kõik ära maksnud). Hingasin kergendatult, aga kahjuks mitte kauaks. Ühel hommikul sain Julianuselt sõnumi, et olen neile JÄLLE võlgu, see kord 135 €, mis koosneb mingist salapärasest 21 eurost, mille ma mingi imenipiga olevat justkui pärast kaardi sulgemist siiski ära osanud raisata, viivisest ja Julianuse menetlustasust. Kas võlgnikku võlast teavitama ei pea enne inkassosse andmist? Mul polnud sellest võlast aimugi! Arvasin, et maksin Julianuse nõude ära ja rahu majas. Oleksin teadnud, oleksin selle õnnetu 21 € ka ära maksnud. Seda dokumenti, mis seletaks, kuidas see võimalik on, ei saa minu võlamenetleja mulle kuidagi saadetud, selle asemel ähvardab kohtuga. Coop Finants soovitab vastuseid küsida Julianus Finanatsilt ja Julianus Finants Coop Finantsilt. Kogu see ühe kaelast teise kaela ja tagasi veeretamise kirjavahetus on mul postkastis olemas. Mida mina nüüd siis tegema pean? Kas tõesti maksma? Eks ma maksaks ka, kui teaks, mille eest või miks, aga see terror hakkab veidi närvidele käima.

Anne 2.06.2018 06:37 (5 aastat tagasi)

Reelika! Jah, selles point ongi, et mulle saadeti 2 niinimetatud alusdokumenti, milliseid tõenäoliselt igaüks vähemalt korra elu näinud on, aga keegi pole lugenud (tavaliselt on need kollasel paberil ja hästi peenikeses kirjas), aga seda dokumenti, mis kuidagigi seletaks minu 21 euro suuruse võlgnevuse tekkimise tagamaid, pole mul õnnestunud võlamenetleja käest välja meelitada. Kuidas see sai tekkida, miks mind võlast enne Julianuse hammaste vahele andmist ei teavitatud? Kas nii tohibki? Äri Eesti moodi - üks lihtinimene kahe Finantsi (Julianus ja Coop) ringkaitse vastu vist ikka ei saa.

soka 2.06.2018 11:01 (5 aastat tagasi)

Anne, selliseid käegalööjaid igasugused inakssotajad otsivadki kes arvavad et ega nagunii ei saa ja maksavad ära mis küsitakse. Nõudke konkreetselt selle võla tekkimise ja kujundamise alusdokumente ning kirjutage et ilma nendeta ei ole mingit maksmist. Kui olete kogu nõude ära maksnud ja saate seda tõestada siis pole neil ka midagi küsida. Lisaks 21 € kasvatada 135 on paljuvõitu. Kohtusseminekut ei pea kartma, kohtus peab sissenõudja tõestama kust ta need summad võttis ja miks nõuab. Ähvardamine ja hirmutamine on inkassofirmade tavaline tööpraktika sest nad teavad väga hästi et peale nahaalsuse ja ahnuse neil muud eriti töövahenditeks pole. Otsitakse nõrku kes järele annavad.

Anne 2.06.2018 13:19 (5 aastat tagasi)

Reelika: mul on olemas Julianuse nõue, millega nõustusin ja mille ära maksin. 2 kuud hiljem tuli Julianuselt järgmine nõue - 135 €. Kui küsisin, mille eest, aeti mingit häma. soka: Muidugi saan tõestada. Ükskord isegi küsisin, palju ma hetkeseisuga võlgnen ja sain ka vastuse. Maksin selle ära, mis küsiti (kiri on e-postkastis alles) ja see on ka pangaväljavõttes mustvalgel näha. Ja siis äkki nagu välk selgest taevast - kusagilt millegi eest olevat ma võlgu jäänud 21 eurot, millest mul polnud aimugi. Veel vähem oskasin karta, et sellest paar kuud hiljem Julianuse kaudu teada saan. Kust võlg tuli, mille eest tuli - keegi mulle öelda ei oska või ei taha, ei Julianus ega Coop. Lihtsalt maksa ära ja kogu lugu. Kui ma jonni ei jätnud, sai inkassotüdrukul vist mõõt täis ja ähvardas kohtuga, kuigi maksetähtaegki pole veel käes. Nii "lihtne" see ongi.

Reelika 3.06.2018 00:24 (5 aastat tagasi)

Pakun, et tegu on kahe erineva võlgnevusega. Esimese tasusid inkassole ja teine võis tekkida seoses kaardi sulgemisega ehk lepingu lõpetamisega, äkki seal mingisugused lepingu lõpetamise tasud või siis viimase jooksva kuu intress vms (ei ole eriti kursis selle säästukaardiga). Aga ikkagi ei peaks see inimene ise hakkama nuputama, et mis see 21 eurot küll on ja kust tuli, selle peab inimesele ära seletama see, kes seda temalt nõuab, see ongi tema töö... Et kas enne võlast teavitama ei peaks? Loogiliselt võttes peaks, ka tavapraktika on see, et ikkagi teavitatakse inimest võlgnevusest ja antakse täiendav tähtaeg kohustuse tasumiseks. Võlaõigusseadus § 114 lg 1 ütleb nii - Kui võlgnik rikub kohustust, võib võlausaldaja anda võlgnikule kohustuse täitmiseks täiendava mõistliku tähtaja. Kui võlausaldaja nõuab kohustuse täitmist, kuid ei määra selleks täiendavat tähtaega, eeldatakse, et täitmiseks on antud mõistlik täiendav tähtaeg.// Kaardi üldtingimustes kirjas, et selleks tähtajaks on 2 nädalat. Siinkohal arvan, et see "andma täiendava tähtaja" tähendab seda, et sellest ka klienti teavitatakse (mitte nii, et annan täiendava tähtaja ja klient ise ei teagi, et mingi tähtaeg jookseb ja ta reageerima peaks). Samas on lepingu üldtingimuste punktis 16.9 - Kui konto omanik jätab täitmata lepingust tuleneva maksekohustuse, on Coop Finantsil õigus avaldada andmed võlgnevuse kohta võlgade sissenõudmisteenuse osutajale.

Anne 3.06.2018 14:09 (5 aastat tagasi)

Nojah, kas ma siis ikkagi peaksin vimma alla neelama ja Julianusele selle nõude kinni maksma, mitte hakkama nendega kohut käima? Mu sisetunne ütleb, et nad võidavad niikuinii ja siis on mul veel lisakulud kaelas.

Reelika 4.06.2018 00:47 (5 aastat tagasi)

Ma teeks nii..1. Püüaks ise kuidagi välja uurida (lugedes lepingut, vaadates üle tasumised jne), et kust selline võlasumma võis tekkida. 2. Jätkuvalt nõuaks inkassolt, et nad tõendaksid selle nõude olemasolu, ehk kuidas selline summa nagu 21 eurot üldse saadi, millest see tuleb jne. Rõhuks sellele, et see on nende ülesanne seletada nõude sisu. 3. Kui ikka infot ei anta ning oled jõudnud arusaamisele, et see võlg tundub kuskilt pastakast välja imetuna, siis pöörduks Tarbijakaitseametisse. Nende nõuandetelefon: 6201 707 (tööpäevadel kella 10.00-15.00) ehk sisuliselt saad igal ajal nendega konsulteerida. Või siis pöörduda avaldusega tarbijavaidluste komisjoni poole.

Anne 20.06.2018 12:27 (5 aastat tagasi)

Reelika, helistasin eelmise nädala neljapäeval Coopi lihtsa küsimusega - kust võlg alguse sai? Tükk aega puterdati ja viimaks pandi ootele, lõpuks lubati tagasi helistada. Loomulikult ei helistatud. Kui täna ehk teisipäeval ise helistasin, hakkas telefoni võtnud neiu minu peale põhimõtteliselt karjuma. Coop ei tea midagi, küsige Julianuse käest. Kui püüdsin sõna sekka öelda, et Coop oli ju see, kes võla Julianusele üle andis ja järelikult peab tal selle kohta olema ka mingi dokument, mille mulle e-mailile võiks saata, katkestati kõne lihtsalt ära. No mis nüüd siis teha?

Anne 20.06.2018 13:03 (5 aastat tagasi)

Tarbijakaitse on Julianusega võrreldes naljanumber, umbes nagu kirp elevandi turjal. Ilmselt olen sunnitud esimese maksegraafiku järgi määratud makse ära tasuma, kuna (loodetavasti) sõltumatu õigusnõustaja aja sain alles 2. juuliks.

Annele 21.06.2018 05:25 (5 aastat tagasi)

Esiteks Tarbijakaitse ei ole mõttetu asutus.Nad ikkagi aitavad.Ja teiseks, kui sa teed kas või üheainsa makse Julianusele, siis pole hiljem enam võimalust maksmisest keelduda, kuid summad hakkavad aina suurenema, sest Julianus leiab ikka uusi ja uusi "kõrvalnõudeid".Nii et lõpuks võib su makstav ulatuda sadadesse ja sadadesse eurodesse!

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.