tarbijakaitse

peeter 30.12.2011 11:16 (13 aastat tagasi)

Tere. Kui soovin esitada kaebuse ettevõtte vastu, mis asub USA Arizonas, kas peaksin võtma ühendus lokaalse tarbijakaitseametiga (Arizona Consumer Protection) või meie Eesti ametiga?

M. 30.12.2011 15:07 (13 aastat tagasi)

Kui kaupa või teenust pakuti tarbimiseks Eestis, siis Eesti Tarbijakaitseametil on pädevus menetleda. Võimalik, et Arizona haldusorganil on samuti pädevus menetleda. Aga peamine küsimus on see, mida Te saavutada soovite. Millised on Eesti Tarbijakaitseameti võimalused USA ettevõtja reaalseks ja tulemuslikuks mõjutamiseks? Ma pakun, et väga piiratud. Seega soovitaks Teil tutvuda USA haldusorgani pädevusega (ehk millise taotluse neile esitada saate), millised on kaebuse/taotluse esitamise nõuded ja eeldused ning kas välisriigis osutatud teenuste/müüdud kaupadega seotud asju üldse menetlevad. Kui USA haldusorgani pädevus sobib ja suudate formaalsed nõuded täita, siis võite ju sinna oma muret kurta.

peeter 30.12.2011 16:22 (13 aastat tagasi)

Ostsin toote (virtuaalse), kuid toodet ei antud. Nüüd sooviksin raha tagasi, kuid ettevõte ei vasta kirjadele ning ettevõtte kodulehekülje kaudu ei ole võimalik omanikku tuvastada, sest kasutavad nii öelda anonüümset domeenide registreerimise meetodit (domainsbyproxy.com). Kuidas saaksin raha tagasi?

TKA 2.01.2012 10:08 (13 aastat tagasi)

Eesti Tarbijakaitseameti juures tegeleb ülepiiriliste kaebuste lahendamisega Euroopa Liidu tarbijate nõustamiskeskus, kuid selle pädevus piirdub Euroopa Liidu riikidega. Pretensiooni esitamisega USA kauplejale võib abi saada sealse valitsuse organist Federal Trase Commission. Viide õigele lehele siin: http://www.ftc.gov/bcp/index.shtml

TKA 2.01.2012 10:28 (13 aastat tagasi)

Vabandust, Federal Trade Commission loomulikult.

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.