Teemade kronoloogiakahjulikud mõjutused naaberkinnistult (1) kaasomandi valitsemine (kommunaalkulude jagamine) (3) testamendi tühisuse tuvastamine (1) müügilepingu täitmine, asja üleandmise kohustus (0) andmete lisamine krediidivõimelisuse hindamise registrisse (2) |
müügilepingu täitmine, asja üleandmise kohustusSigne 11.04.2013 02:35 (12 aastat tagasi) Selline olukord - ostsin 4. märtsil Cherry.ee portaalist vautšerid, mille kauba vastu vahetamise lunastusperiood oli 14.03-28.03.2013. Kaubale tuli järele minna Cherry.ee kauplusesse Rotermanni kvartalis. Ekslikult arvasin, et märkisin kättetoimetamiseks SmartPOSTi automaadi ja jäin SMS-i ootama uksekoodiga, kuniks eile avastasin, et tuli ise järele minna. Võtsin Cherry.ee-ga ühendust ja nende vastus oli, et kaup on kaupmehele tagastatud ja ole järgmine kord hoolikam. Võtsin kaupmehega ühendust ja nende vastus oli, et Cherry.ee ei ole neile midagi tagastanud, seega on kaup nende valduses. Nende kasutustingimustes on kenasti öeldud, et: 3.7. Vahendaja väljastatud, sh Lunastusperioodi jooksul kasutamata, Voucherid ei ole ühelgi tingimusel osaliselt ega ka täies ulatuses rahaks vahetatavad. Juhul, kui Kasutaja ei kasuta Voucherit ära Lunastamisperioodi jooksul, siis loetakse Kasutaja ja Kaupmehe vahel Müügileping (sh Müügilepingu kestuse jooksul tekkinud õigused ja kohustused) lõppenuks, kuid Vahendaja juures deponeeritud summat Kasutajale ei tagastata ja see jääb täies ulatuses Vahendajale. Saan aru, et olen ise nende tingimustega nõustunud, kuid mulle tundub, et müüja on siinjuures täitmata jätnud ostja teavitamiskohustuse: VÕS § 209. Asja üleandmise kohustus (1) Kui asi tuleb ostjale üle anda määratud kohas, peab müüja asja määratud kohas ostja käsutusse andmiseks valmis panema ja ostjale valmispanekust teatama. § 212. Müüja teatamiskohustus Kui ostja on kohustatud asja üleandmise kohast ära viima ja asja üleandmise aja määramise õigus on müüjal, peab müüja ostjale õigeaegselt teatama, millal asi on ostja käsutusse andmiseks valmis pandud. Kuna vautšeri ostmise hetkel ei olnud kaup Cherry.ee kaupluses saadaval, kas saan õigesti aru, et neil on kohustus ostjat teavitada, kui kaup on üleandmiseks valmis pandud? Antud juhul ei olnud müüja poolt mingit kontakti peale vautšeri väljastamise ostukuupäeval. Kas müüjal on õigus kaup omastada, kui üleandmine on ebamõistlikult lühikese tähtaja jooksul (2 nädalat) ja kui kaupmehele ei ole kaupa tagastatud. Lisaks on huviküsimus lepingust taganemise kohta - sidevahendi abil sõlmitud lepingutest saab taganeda 14 päeva jooksul, kuid antud juhul jõudis kaup müüjani 10 päeva peale lepingu sõlmimist ja lunastusperiood oli 2 nädalat. § 56. Õigus lepingust taganeda (1) Tarbija võib sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul. Asja puhul algab tähtaeg päevast, mil asi, samaliigiliste asjade kättetoimetamise korral aga esimene osa asjadest, on jõudnud tarbijani ning on täidetud käesoleva seaduse §-s 55 sätestatud kohustused. Kui asi ei ole minuni jõudnud, kuid lunastusperioodist ei ole veel möödunud 14 päeva, kas sellisel juhul on taganemisõigust? St kui ma oleksin 28.03 kaubale järele läinud, peaks seaduse järgi 10.04 olema viimane päev taganemisõiguse kasutamiseks? Mulle tundub lihtsalt mõistusevastane, et kauba eest on makstud, aga kuna see ei ole 2 etteantud nädala jooksul Cherry.ee kauplusest ära viidud, olen ilma nii kaubast kui rahast. :) Kas sellisel juhul on e-kauplejal õigus oma kasutustingimustes sätestada, et klient peab ostetud toote näiteks SmartPOSTi automaadist välja võtma 7 päeva jooksul ja kui ta seda ei tee, kuulub nii kaup kui raha müüjale? |
|
Juura.ee on mittetulunduslik infokanal. Oleme väga tänulikud annetuste eest. Ettepanekud on oodatud teel. Veebimajutusega toetab Modera. |