Teemade kronoloogiatulumaks kinnisasja müügilt (1) töölepingu ebakohane täitmine (Soome jurisdiktsioon) (2) tulumaksu tagastus eluasemelaenu intressidelt (1) heade kommete vastased intressid ja sissenõudmistasud (1) politsei õigused ja sunnivahendid (11) leppetrahv (8) |
heade kommete vastased intressid ja sissenõudmistasudAnts 8.08.2013 21:25 (11 aastat tagasi) Tegin firma nimel 2012 alguses lepingu infokataloog [xxx]-ga ehk siis [xxx] OÜga (Praegu juba siis [xxx]). Lepingu perioodiks oli üks aasta, kuid tüüptingimustes on öeldud, et [xxx]-l on koheselt kõik kohustused täidetud, kui info on lisatud kataloogi. Samas ise nad võtsid kohustuse üheks aastaks mu andmeid oma kataloogis hoida. Kuidas saab tellija garanteerida, et talle teenus osutatakse, muidugi sedasi, et maksab alles siis, kui teenus on kätte saadud. Peale tellimuse esitamist esitati arve nr 1 ja arve nr 2 ühekuulise vahega. Samas nad olid oma lepingu täitmisel alles alguses, seega tegemist oli ettemaksega. Intressid hakkasid juba jooksma suht lepinguperioodi alguses. Tellimus summas 2x90 eur ehk 180.-, mis siis tuli kahe erineva arve alusel kanda [yyy] Finantseeringute arvele. Hiljem võttis üle [yyy] Inkasso, kes saatis nõudmise emailis lihtsalt kirjutatuna, et võlgnevus on see ja see ning ei esitanud mingit arvet nagu oleks viisakas ja arusaadav ka maksjale. Aasta jooksul sain 1188st 26 reaalset klikki oma lehele Google Analytics andmetel. Tasusin [yyy] Inkassole 180 EUR põhiosa makseks (peale lepingu lõppemist ehk siis aastase hilinemisega), kuid nad arvestavad selle enda kulude katteks. Kandsin 48.- EUR leppetrahviks ning palusin võlguolevat summat vähendada. Tänase seisuga tuleks maksta umbes 473.- ehk 100% rohkem... 26 kliki eest. Eilse seisuga: 1) Nõude nr 1 eest (arve nr x1 tasumata jätmise kohta) olete tasunud: 180.- Laekumine on sisestatud järgnevalt: 90€ on läinud põhiosa katteks; 14€ kliendikulude katteks; 84€ inkassokulude katteks. x.x.13 seisuga on veel tasuda kliendikulusid 1.34€ ning viiviseid 12,73€, seega kokku 14,07€. 2) Nõude nr 2 eest (arve nr x2 tasumata jätmise kohta) olete tasunud: x.x.2013 40€. Laekumine on sisestatud järgevalt: 40€ on läinud inkassokulude katteks. x.08.13 seisuga on veel tasuda põhiosa 90€; kliendikulusid 33.56€; viiviseid 14,17€ ja inkassokulusid 8€, seega kokku 145,73€. Igapäevaselt lisanduvad viivised. VIIVIS tiksub tiks ja taks... Kas infokataloogil on õigust võtta kogu raha ettemaksuna kohe lepingu sõlmimisel ning samas nad tüüptingimustes väidavad, et nende kohused on koheselt lõppenud, kui andmed on andmebaasi sisestatud? Samas nad peavad ju servereid ka haldama, kui on lepinguperioodi kirjutanud aastaks, kogu perioodi jooksul, seega nende kohustused ei saa lõppeda lepingu allkirjastamise alguses. Lisaks need suured kliendikulud ja inkassokulud... Kas on see normaalne nõuda selliseid summasid firmalt, kelle aastane käive oli umbes kaks korda suurema, kui kõik nõutav kokku ja seda veel lisaks kõigest 26 külastaja eest, mida sisuliselt teenusena ostsin? Mida peaksin tegema? Kas maksma liigkasuvõtlikud summad? Ettevõttel endal eriti laekumisi pole, seega olen isiklikust taskust need summad tasunud? [yyy] inkasso muudkui pommitab emailidega ja tõstab summat iga emaili kohta, mis nad saadavad. Reelika 12.08.2013 02:49 (11 aastat tagasi) Tegelikult see ju kahe firma vaheline asi, mida nad lepingusse kirja panevad või kokku lepivad.Ehk siis et kuidas tasumine toimub, kas ettemaksuna või alles pärast teenuse saamiset.Ja mõlemapoolsed kohustused samuti..Tasutud summadest nii palju, et kui midagi tasuda, siis ei saa võlgnik ise määrata mille katteks ta nüüd maksab täpselt.See on seadusest tulenev ja esmajärjekorras kuuluvadki tasumisele sissenõude kulud. Võrreldes eelmise võlaõigusseaduse regulatsiooniga on sissenõude kulud ja viivised karmistunud. |
|
Juura.ee on mittetulunduslik infokanal. Oleme väga tänulikud annetuste eest. Ettepanekud on oodatud teel. Veebimajutusega toetab Modera. |