Teemade kronoloogiahageja kohtuistungilt puudumise tagajärjed (3) kaasomandi valitsemine (kommunaakulude jagamine) (7) sõiduki tasuta kasutamise leping, kuluhüvitised (1) müüdud (kinnis)asja varjatud puudused (4) |
müüdud (kinnis)asja varjatud puudusedmari 11.03.2014 10:08 (11 aastat tagasi) Tere. Müüsin kinnisvara kaudu oma korteri.Ostjaks oli noorpaar,kes ostsid korteri pangalaenuga.Ka pank käis kohapeal korterit hindamas. Nüüd siis probleem,kirjutati mulle akt,et olen valetanud ahju töökorra kohta ja nõutakse ahju parandamist minu kulul. Nimelt kust mina võisin teada,et ahi seest katki! Mina kütsin ahju iga talv ja tuba oli ka soe.Ma ei tea kui soe on kellegi jaoks soe kuid mul polnud ju õrna aimugi,et midagi viga võib olla.Kas on uutel omanikel siis ikkagi õigus minult remonti nõuda? Ma pole ju midagi varjanud!Nad ise ju kontrollisid kogu elamise koos maakleriga üle! maasikmari 11.03.2014 10:22 (11 aastat tagasi) kui pika aja järel nad avastasid, et ahi on katki? Kui see aeg on pikk ja nad on seda kasutanud, siis võib ahi katki minna ka juba nende kasutamise ajal - keegi ei saa seda tõestada, et see oli/ei olnud katki ostmishetkel. Loomulikult ei pea te seda ahju remontima hakkama, teine variant on tehing tagasi pöörata - seda tõenäoliselt ei taha ei nemad ega teie. Seega mõistlik oleks leida mingisugune kokkulepe - näiteks et poole remondist maksavad nemad, teise pool teie. vili 11.03.2014 10:31 (11 aastat tagasi) müüjal on vastutus varjatud puuduste eest, ehk siis nende puuduste eest, mida müüja ise teadis või pidi teadma, kuid millest ta ostjatele ei rääkinud ja mida ostjad ise ei saanud märgata tavapärasel ülevaatusel, kuivõrd need puudused olid varjatud. Riigikohus on ühe nö ahjukaasluse juba lahendanud ja leidnud, et tavapärasel ülevaatusel ei pea pugema ostja piltlikult öeldes ahju sisse selle olukorraga tutvuma, samuti ei pea ostja viibima korteris mitu päeva, et veenduda, ega ahi kütmisel vingu sisse aja ning kui soojapidav asi on. Müüja asi on vajadusel vastavat infot avalda ning müüja enda huvides on võimalikest puudustest võimalikult detailselt rääkida. Kui ise tead, et midagi varjanud pole ning et sinu omanikuks olemise ajal töötas ahi laitmatult, siis järelikult nii ka ostjatele ütled ja nende nõudeid ei täida. Ehk siis nemad esitavad oma seisukoha ja oma nõuded ning sina vastad neile. Ja nagu ikka, kui kokkuleppele ei jõuta, lahendab vaidluse kohus. mari 11.03.2014 11:49 (11 aastat tagasi) Ostmisel ka küsiti,kas ahi on korras? Vastasin,et ja kuid nüüd jama.Minu teada oligi korras!mina ju kütsin ja sooja sain. Aga tänan vastamast,eks näis,mis saab. Tax 15.03.2014 19:20 (11 aastat tagasi) Asja lepingutingimustele vastavuse eest vastutab müüja. See põhimõte pole aga absoluutne. Müügilepingu sõlmimisel peab ka ostja olema ettevaatlik. Vaadeldaval juhtumil kui müüja on n.ö. tavainimene, siis ei saanud ostja oodata küsimusele ahju seisukorra kohta ahjuspetsialisti vastust. Inimesed kippivad andma subjektiivset hinnangut enda mõistuse piirides. Seaduse järgi peab müüja teatama ostjale kõikidest asja puudutavatest asjaoludest sh puudustest, kuid temalt ei saa nõuda, et tema teadmised asja kohta oleksid eksperdi tasemel. Kahtluse korral võis müüja küsida asjatundja arvamuse või nõuda müüjalt, et viimane korraldas ülevaatuse enne lepingu sõlmimist. Kui ostja pole seda teinud, järjelikult on see ka tema süü ning müüja võib nõuda kahjusumma vähendamist VÕS § 139 lg 1 alusel. Õige ei ole nõuda müüjalt taastamis-, remondi- või parandamiskulud. Kahjusumma määratakse kohase ja mittekohase täitmise vahe järgi. Seega tuleb määrata milline oleks korterihind sõltuvalt ahju seisukorrast. Kahjusumma on vahe nende kahe korterihinna vahel. |
|
Juura.ee on mittetulunduslik infokanal. Oleme väga tänulikud annetuste eest. Ettepanekud on oodatud teel. Veebimajutusega toetab Modera. |