Teemade kronoloogiakindlustusvaidlus (liiklusõnnetusega tekitatud kahju hüvitamine) (7) testamendijärgse pärimise käik (2) erisoodustuse maksustamine (1) garantiitähtaja kulg (5) laim (4) |
garantiitähtaja kulgheiko 1.06.2014 19:53 (11 aastat tagasi) Tere. Ostsin murutraktori, millel on 2 a gar aeg. Esimesel päeval lõpetas see töötamise. Viisin volitatud esindusse ja seal on see juba pea 1 kuu olnud. tahan teada, kas selle tõttu, et ma pole saanud seda kasutada ja on remondis olnud - pikeneb ka garantiiaeg? Või on nii, et põhimõtteliselt võisk see asi olla 2 a remondis aj siis mulle tagastatud. Kui kaua üldse tohib garantiiasja parandada? Reelika 1.06.2014 23:31 (11 aastat tagasi) VÕS § 222 lg 5 - Kui ostja nõuab õigustatult asja parandamist ja müüja ei tee seda mõistliku aja jooksul, võib ostja asja ise parandada või lasta seda teha ning nõuda müüjalt selleks tehtud mõistlike kulutuste hüvitamist.§ 223. Müüjapoolne müügilepingu oluline rikkumine (1) Müüjat loetakse müügilepingut oluliselt rikkunuks muu hulgas ka siis, kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul pärast talle lepingutingimustele mittevastavusest teatamist. (2) Tarbijalemüügi puhul loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist. (3) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud juhul ei pea ostja määrama müüjale tema kohustuse täitmiseks käesoleva seaduse §-s 114 nimetatud täiendavat tähtaega ning võib muu hulgas lepingust taganeda. Reelika 1.06.2014 23:31 (11 aastat tagasi) VÕS § 222 lg 5 - Kui ostja nõuab õigustatult asja parandamist ja müüja ei tee seda mõistliku aja jooksul, võib ostja asja ise parandada või lasta seda teha ning nõuda müüjalt selleks tehtud mõistlike kulutuste hüvitamist.§ 223. Müüjapoolne müügilepingu oluline rikkumine (1) Müüjat loetakse müügilepingut oluliselt rikkunuks muu hulgas ka siis, kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul pärast talle lepingutingimustele mittevastavusest teatamist. (2) Tarbijalemüügi puhul loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist. (3) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud juhul ei pea ostja määrama müüjale tema kohustuse täitmiseks käesoleva seaduse §-s 114 nimetatud täiendavat tähtaega ning võib muu hulgas lepingust taganeda. Reelika 1.06.2014 23:34 (11 aastat tagasi) Põhimõtteliselt Sulle kui tarbijale tekitatakse põhjendamatuid ebamugavusi ning sellega rikub müüja müügilepingut. Tarbijal on õigus sellisest lepingust taganeda (sellisel juhul peaks kirjutama ka kirjaliku avalduse, et kavatsed taganeda) heiko 2.06.2014 09:17 (11 aastat tagasi) tänan. Aga milline on see "mõistlik aeg"? Praegu on asi olnud kuu aega remondis ja firma ütleb, et selline on järjekord. Ja "põhjendatult ebamugav" on ka, sest muru jääb niitmata hoolimata traktori olemasolust, aga kui ma selle ära toon, siis kes seda remontima hakkab kui ainus esindaja on see firma mis garantiihooldust pakub. ja teoreetiliselt peaks ka garantii lõppema kui mingi muu tegelane seda remontima hakkab. Reelika 2.06.2014 10:41 (11 aastat tagasi) Mõistlik aeg on määratlemata mõiste seaduses.Antud juhul ma eeldaks, et mõistlik oleks selline aeg, kus ei tekitataks kliendile põhjendamatut ebamugavust. Kui firma ise ei ole suuteline asja mõistliku aja jooksul korda tegema, siis on tarbijal õigus a) kas lepingust taganeda (saada raha tagasi) või b) lasta see ise ära parandada (kulud katab müüja). Lastes ära parandada kellelgi teisel, annab see parandaja oma tehtud tööle garantii. Mina kliendina saadaks firmale kirjaliku kirja, et palun hiljemalt ...korda teha või vastasel juhul asendada katkine toode. Et nemad on tekitanud sulle põhjendamatuid ebamugavusi, see on nendepoolne lepingu oluline rikkumine..Lõppu paneks, et juhul kui firma nii ei tegutse, siis sul kui tarbijal on õigus pöörduda Tarbijakaitseametisse. |
|
Juura.ee on mittetulunduslik infokanal. Oleme väga tänulikud annetuste eest. Ettepanekud on oodatud teel. Veebimajutusega toetab Modera. |