teenusepakkuja "stardikomplekt"-stiilis tehnilise pargi töötamise tagamise kohustus

Maiko 6.01.2006 03:08 (18 aastat tagasi)

Situatsioon järgmine: Sai ühe väiksema wifi kaudu interneti teenusepakkujaga mõni aeg tagasi leping sõlmitud. Teenusepakkuja ehitas kliendi poolele välja toimiva võrgu (antenn + vastav seade), need kuuluvad kliendile, mitte teenusepakkujale. Kuid aja möödudes on teenusepakkuja kliendibaas suurenenud, tekitades ülekoormust, mis wifi tehnoloogia puhul väljendub selles, et nõrgema signaaliga klientide ühendus katkeb ja muutub ebastabiilseks, et mitte öelda kasutamtuks. Just selline olukord on mul tekkinud. Minu küsimus on selles, et kas teenusepakkujal on vastutus tagada enda poolt väljaehitatud lahenduse (olgugi, et nüüd kuulub see kliendile) toimimine, kui selle mittetöötamist ei põhjusta nende seadmete rike ega moraalne vananemine ega mõni muu kliendipoolse tehnikapargiga seotud põhju...

Maiko 6.01.2006 03:10 (18 aastat tagasi)

... põhjus. Samuti pole muutunud kasutatavad tehnoloogiad: nii alguses kui ka hetkel on tegemist ühe ja sama tehnoloogia ühe ja sama põlvkonnaga. Ehk vaid teenusepakkuja on omi ressurse valesti planeerinud. Mina olen heauskselt investeerinud seadmetesse uskudes, et need võimaldavad mul teenust tarbida, kui nad on tehniliselt korras. Ja seda nad on, aga teenust tarbida ei saa, sest teenuse kvaliteet on muutunud. Kas pole teenusepakkujal kohustust taastada endine olukord või oma kuludega täiendada enda poolt minule väljaehitatud süsteemi, et see töötaks? Nende poolt pakutud "lahendus" on: makske juurde, paneme uue. Kui tuua paralleelne näide, siis sarnane oleks ju situatsioon, kus ma ostan näiteks Elioni ADSLi stardipaketi ja hakkan internetti kasutama, aga siis, kaks kuud hiljem ma lihtsalt ei saa selle seadmega ühendust, ilma, et Elion oleks mingit tehnoloogiat vahetanud. Asi oleks mõistetav, kui ADSL asendub ADSL2 tehnoloogiaga ja vanem seade lihtsalt uuemat ei toeta. Aga asi pole selles, tehnoloogia ja parameetrid pole muutunud. See on ju heauskse kliendi petmine, sest pole hoiatatud, et nende võrgukoormuse suurenemisel ei pruugi need seadmed täpselt samas tehnilises korrasolekus enam oma ülesannet täita. Millistest seadustest abi otsida? Mis seadus sätestab teenuseosutajate vastutuse nende teenuse kvaliteedi suhtes?

Korraks 6.01.2006 09:46 (18 aastat tagasi)

Vaata oma lepingut, mis sinna kirja pandud on selleks puhuks, kui miski ei toimi.

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.