Teemade kronoloogiaarsti kehtestatud n.n. 'leppetrahv' (7) mittetulundusühingu juhtimine (1) liisitud sõiduki kustutamine liiklusregistrist (3) kõrtsi poolt külastajatele kehtestatud n.n. 'leppetrahv' (6) elatis (2) |
liisitud sõiduki kustutamine liiklusregistristkaamel 17.09.2011 14:41 (13 aastat tagasi) Tere Palun juristide abi järgneva juhtumi korral. Liisinguandja esitas liisinguvõtjale nõude tasuda leppetrahv väidetava lepingurikkumise eest, mis oli liisinguandja väitel toime pandud 4 kuud enne nõude esitamist. Veelgi enam, liisinguandja teatas, et justkui oleks esitatud juba varasemalt nõue, mida tegelikkuses ei oldud esitatud (kontrollitud läbi Eesti Posti), kuid sellest johtuvalt on liisinguandja arvestanud seni tasutud kuumaksetest maha leppetrahvi summa, mistõttu oli võlgnevus justkui olnud üleval juba viiendat kuud. Alust leppetrahvi esitamiseks ei olnud (möönati ka liisinguandja poolt), kuid nõudest loobuda liising ka ei soovi. Liisinguvõtja on tasunud hoolimata liisinguandja nõuetest kogu aeg õigeaegselt kuumakseid kuni lepingu lõppemise momendini välja. Leping lõppes käesoleval aastal ära ja liisinguvõtja soovis sõiduki osta välja jääkmaksumusega, vastavalt lepingule. Liisinguandja aga ei olnud mingil juhul nõus võõrandama jääkmaksumusega sõidukit, lisas nõudele leppetrahvi, viivisintressi jms kõrvalkulud üsna suures summas. Tekkis vaidlus ja mõlemapoolne pakkumuste esitamine. Endale suureks üllatuseks sai liisinguvõtja aga hiljaaegu teada, et liisinguandja teinud Maanteeametile avalduse ajutiselt kustutada sõiduk registrist. Liisinguandja on kogu aeg olnud teadlik, et liisinguvõtja kasutab sõidukit, kuid avalduses seisnes, et sõidukit ei kasutata. Samas pole liisinguvõtja kordagi keeldunud lepingu täitmisest, pigem survestab teist poolt seda täitma. Liisinguandja esitas aga avalduse vaid eesmärgiga survestada liisinguvõtjat tasuma kogu nõutud summa (kõikide "juurdepoogitud" komponentidega). Kuivõrd tegemist on väga hinnalise sõiduki ning suure vaidlusaluse summaga, ei ole liisinguvõtja (ka liisinguandja mitte) huvitatud ka kohtu poole pöördumast (vähemalt esialgu) vindikatsiooni vms esitamiseks. Keerulisest jutust tulenevalt küsimus, et millised võimalused on liisinguvõtjal taotleda sõiduki registrisse tagasi kandmist (vähemalt vaidluse ajaks)? Olgu öeldud, et liisinguvõtja jaoks on sõiduki kasutamine väga oluline (töökoht kaugel). CD 18.09.2011 23:19 (13 aastat tagasi) Esiteks kas lepingus oli kirjas, et liisinguandja on kohustatud müüma jääkmaksumusega? Kui lepingus pole kirjas on auto väljaost poolte kokkuleppe küsikus. Nagu võib aru saada on liisngleping juba lõppenud! Liiklusvahend on liisinguandja omand ja ta võib kustuada ajutiselt sõiduki registrist.Peale liisinglepingu lõppemist peaks ka sõiduk olema tagastatud liisinguvõtjale. Seega suht arusaamatu millistel alustel midagi liisinuandjalt nõuate? kaamel 19.09.2011 23:21 (13 aastat tagasi) Austatud CD, tänan vastuse eest, kuid oled saanud asjadest veidi valesti aru. Lepingus on kirjas, et liisinguandja on kohustatud sõiduki müüma jääkmaksumusega. Auto väljaost ei ole jäetud kokkuleppe küsimuseks. Liisingulepingu periood on läbi tõesti, kuid see ei puutu hetkel ka asjasse. Lepingus ei sisaldu liisinguandja õigust sõiduk ajutiselt registrist kustutada, erandiks juhtum, kus ostja on tasunud ostuhinna täielikult, kuid keeldub ennast registrisse omanikuks taotlemast. Lepingus ei ole kirjas, et peale lepingu lõppemist oleks kohustus tagastada liisinguandjale sõiduk, vastupidi, on kohustus see omandada, tasudes lepingujärgse jääkmaksumuse, mida liisinguvõtja on ka teinud. Liiklusregistri eesmärk on kajastada liikluses tegelikult toimuvat, pidada arvestust. Liiklusregistri sõidukite andmebaas on informatiivne, omandiõigust see ei reguleeri. Sellest johtuvalt ongi küsimus, et kas on liisinguvõtjal alust taotleda sõiduki kui liikluses osaleva tagasi kandmist, vähemalt kuni vaidluse lõpuni? Palun vastata vaid valdkonda tundvatel juristidel. Siia foorumisse on küsimus püstitatud ka seetõttu, et analoogseid vaidlusi tuleb ilmselt peatselt ette teistelgi. A 20.09.2011 08:18 (13 aastat tagasi) Kuna sõiduk on liisinguandja omandis, siis saab kandeavaldusi liiklusregistrisse teha üksnes liisinguandja või tema poolt volitatud isik vastava volituse olemasolul. Juhul, kui otsustad pöörduda vaidluse lahendamiseks kohtusse, on võimalik taotleda koos hagi esitamisega liisinguandja vastu kohtult esialgse õiguskaitse kohaldamist. Samas on selle eelduseks hagi perspektiivikus ning asjaolu, et registrikande tegemata jätmine võib raskendada tulevikus tehtava kohtuotsuse täitmist või muuta selle võimatuks. Kas ja milline perspektiiv asjal oleks, seda saaks hinnata üksnes peale kõigi asja materjalidega tutvumist, mistõttu on mõttekas pöörduda vahetult mõnda advokaadi- või õigusbüroosse. |
|
Juura.ee on mittetulunduslik infokanal. Oleme väga tänulikud annetuste eest. Ettepanekud on oodatud teel. Veebimajutusega toetab Modera. |