kohustuse täitmisest keeldumine vastastikuse lepingu puhul

Heli 17.01.2012 23:11 (13 aastat tagasi)

Liitusin Elisaga ja seoses liitumisega sain telefoni tasuta. Sõlmisime lepingu, tasuta telefoni saamise eelduseks oli see, et lepingus märgitud mobiiltelefoninumbriga seotud sim kaart peab olema avaud 24 kuu kestel pärast telefoni saamist. Lepingus on kirjas, et kui lõpetan sõlmitud liitumislepingu, sim kaardi sulen lepingu kehtivuse ajal, on Elisal õigus nõuda käsitlustasu. Kas mul on õigus taganeda lepingust kui saadud telefon ei ole korras? Puudused ilmnenud juba 1 kuu pärast. Remondis kinnitati, et puudus ei ole minu süü ja telefon läheb garantiiremonti. MMis õigused mul on? Pean leppima selle sama telefoniga mis on parandatud? Või paluda uut telefoni? Võin lepingust taganeda ilma trahvita?

CD 18.01.2012 01:47 (13 aastat tagasi)

Lepingust taganeda on tarbijal üldreeglina õigus ainult olulise lepingu rikkumise korral. Näiteks on oluliseks lepingu rikkumiseks kui müüja keeldub asja parandamast või asendamast...... Vastavalt VÕSile annab müügigarantii ostjale õiguse garantiitähtajal nõuda asja tasuta parandamist või asendamist. Tarbijamüügipuhul vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb 2 aasta jooksul asja üleandmisest.Kuigi tarbija saab valida kas nõuda asja asendust või remonti võib asja asendusnõuet pidada põhjendamatuks, kui parandamine on võimalik ja müüja jaoks väiksemate kulutustega. Vastavalt VÕS peab tarbija tegema müüjaga koostööd, mis on teisele poolele vajalik oma kohustuste täitmiseks.Sa oleks pidanud kohe müüjale teatama, et ei soovi parandamist vaid soovid uuega asendamist.

Nimi 18.01.2012 09:37 (13 aastat tagasi)

Tänan kiire vastuse eest! Tekkis veel teine küsimus. Telefon on nädal aega paranduses, kas ettevõtte peaks siis minu fikseeritud kuutasu nende päevade võrra vähendama, s.t kui mul on 22 eurone kuutasu fikseeritud. Olen praegu nii kuri selle ettevõtte peale, et ausalt mitte senti ka ei taha neile maksta eimillegi eest.

Sünniaeg 18.01.2012 10:24 (13 aastat tagasi)

Otsest vastust sellele küsimusele ei ole. Küll on sul aga vaba voli teha oma lepingupartnerile sellekohane ettepanek. Ettevõte, kes oma mainest huvitub, peaks sellega nõus olema (eeldusel, et sulle ei pakutud asendustelefoni su oma telefoni remondis olemise ajaks).

teemaalgataja 26.01.2012 10:04 (13 aastat tagasi)

Tänan! Täna sain oma hooldusest/parandusest tulnud telefoni tagasi, hooldaja ütles, et vahetasime ühe asja seal ära, aga külmaga ärge kasutage telefoni (viisin ta sinna just seepärast ju, et ta külmaga ei töötanud). Kas telefonidel ei peaks olema mingit viita juures, et need ei ole mõeldud meie regioonis kasutamiseks nagu DVD.de juures on silt, et kontrolli regiooni. Telefoni hooldaja ütles, et telefoni kasutusjuhendis on kirjas ka , et telefoni töötamise ideaaltemperatuur on 15-25 kraadi, vaatasin ja tõesti nii seal kirjas on. Samuti on seal kirjas, et teistel temperatuuridel aku töö võib olla aeglane või mitte töötada. Siit siis tekkis küsimus, et kas telefoni müünud esinud ei peaks seda infot tutvustama kohe, et see ei ole meie regioonis kasutamiseks mõeldud? Või mismoodi oleks õige tarbijat teavitada selles`?

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.