müügileping

Anni 14.05.2012 16:22 (13 aastat tagasi)

Tere, Situatsioon on selline. Klient soovib et me müüksime talle suure summa eest kaupa. Meie peame talle selle aga esialgu veel tellima. Soovime teha lepingu/garantiikirja, kus klient tasub meile ettemaksu kogu kauba ulatuses, alles siis me tellime selle kauba (et me ei jääks kahjumisse juhul kui klient ei soovigi hiljem seda kauoa) ning me garanteerime talle selle kauba kättesaamise kui see saabub. Oskate ehk öelda, milline peaks olema õige sõnastus ja kas piisab garantiikirjast või tuleb teha eraldi lisapeling ?

Ats 14.05.2012 16:59 (13 aastat tagasi)

'Garantiikirja' ei ole olemas, ikkagi on tegemist lepinguga. Seda käsitleb VÕS § 155. Oma olemuselt on garantii eelkõige rahalise kohustuse võtmine. Enamasti annavad garantiisid välja suurettevõtted, eelkõige pangad. Aga võibolla mahub isegi tarnelepingu raames antav garantii VÕS § 155 regulatsiooni alla. Tegemist on lepinguga nii- või naapidi. Tegelikult ei ole sellises lepingus üldse vajalik kasutada sõna 'garantii'. Müügilepingu puhul üks pool kohustub andma raha, teine pool kauba. Millal kaup üle antakse, on lepingus sätestamise küsimus. Kui lepingut ei täideta, siis on tavalised õiguskaitsevahendid: kahju hüvitamise nõue, lepingu täitmise nõue jms. Ei mingit erilist keemiat.

??? 14.05.2012 17:00 (13 aastat tagasi)

Mis kasu on lihtsalt niisama lepingust? Noh, sõlmite lepingu, kus klient lubab maksta. Või väljastab klient teile grantiikirja, kus lubab maksta (erilist vahet pole, kumba teete - teksti peaks iga vähegi mõtlemisvõimeline inimene suutma kenasti paberile panna, mis seal keerulist? Kinnitan, et tellisin Annilt sellise kauba, sellises summas, luban kauba eest maksta nii ja naa palju). Ausõna, kirjutab lepingule/garantiikirjale alla ja puha. Kuid kui maksmise aeg käes, seda siiski ei tee. Mis siis? Maksad omast taskust riigilõivu ja lähed kohtusse ja loodad, et see klient pole selleks ajaks pankrotis-likvideeritud või enda lihtsalt varatuks teinud? Reaalset kasu oleks pangagarantiist. Jah, see läheb su kliendile maksma, kuid see ei tohiks sinu mure olla.

Anni 14.05.2012 19:37 (13 aastat tagasi)

tänan vastuste eest. Et siis tuleks teha selline müügileping, kus on selline punkt sees, et kaup saab tellitud kui klient maksab ette ja kauba saab kätte kui kaup on kohal ? Meil on ost-müügilepingud niigi olemas firmas, kas selle kohta tuleks siis eraldi lepingu lisa teha või tekitada uus punkt ? Ats, ehk sina tead ?

Ats 14.05.2012 21:19 (13 aastat tagasi)

Ostja kohustub nii-ja-naa palju maksma hiljemalt [...] kuupäevaks. Müüja kohustub kauba üle andma hiljemalt [...] kuupäeval. - Ja ongi põhimõtteliselt kõik. (Muidugi tuleb kaup ära kirjeldada jms, mis tavaliselt müügilepingus ikka on). Ei mingit nn "ettemaksu" ja muud sellist. Kuupäevadega kõik paika pandud. Kui ostja peale käib, võib ju lisada sanktsioonid selleks puhuks, kui kuupäevadest kinni ei suuda pidada, näiteks leppetrahv niimitu eurot päevas. Ja kui kaup jääb üldse tarnimata, siis lahendatakse need vaidlused üldises korras kohtus. Kuna sa esindad müüjat, siis ma ei hakka rohkem kirjeldama, kuidas ostja saab ennast veel rohkem kindlustada kauba mitte-kättesaamise vastu.

Anni 14.05.2012 23:08 (13 aastat tagasi)

aitäh sulle !

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.