sideteenuse lepingu ülesütlemine

Triin 11.02.2013 20:54 (12 aastat tagasi)

Tere, Mul on selline küsimus, et ma lõpetasin AS STV-ga tähtajalise lepingu, mis sisaldas digiseadmeid + kaks kuud tasuta telekanaleid VIASATILT, STV esitas mulle nõude maksta see seade + kaks kuud tasuta kanaleid. Lepingu lõpetasin, sest STV lõpetas Kanal2 näitamise, teatades sellest väga vähest aega ette. Kirjutasin ka Tarbijakaitsesse, kust sain vastuseks sellise kirja - Tarbijal on õigus sideteenuse leping igal ajal ilma eelneva etteteatamiseta üles öelda, teavitades sideettevõtjat lepingu ülesütlemisest. Lepingu ülesütlemine loetakse sideettevõtja suhtes jõustunuks teate saamisele järgnevast tööpäevast alates, kui teates ei sisaldu hilisem tähtpäev (elektroonilise side seadus § 100 lõige 1). Kuna sõlmisite tähtajalise kohustusega leping, siis selgitame, et tähtajaline tarbimiskohustus lõpeb üldjuhul tähtaja saabumisega ning lepingu varasemal lõpetamisel ongi tihti ette nähtud sanktsioonid (nt leppetrahvi maksmise kohustus), kas siis saadud soodustuse hüvitamiseks (nt tasuta seade) või ka õiguspäraselt oodatud saamata jäänud tulu ja muu kahju hüvitamiseks. Tähtajalise lepingu puhul on mõlema lepingupoole õiguspäraseks ootuseks see, et teenuseid võimaldatakse kasutada ja kasutatakse ettenähtud tähtaja jooksul. Tähtajalist lepingut on võimalik enne tähtaja saabumist erandkorras lõpetada, kui on toimunud lepingu oluline rikkumine. Tarbijakaitseamet on seisukohal, et STV ei ole õigustatud rakendama tarbija suhtes sanktsioone juhul, kui tarbija ütles lepingu ennetähtaegselt üles seetõttu, et STV muutis ühepoolselt sideteenuse lepingu tingimusi ning tarbija tegi ülesütlemise avalduse mõistliku aja jooksul tingimuste muutmisest teada saamisel.15.01.2013 on STV Tarbijakaitseametile teada andnud järgmist: „Kõik tarbijad, kes soovivad lõpetada lepingu seoses Kanal 2 edastamise lõpetamisega ja kellel on sõlmitud tavaline leping varalise või rahalise soodustuseta ja kes ei oma kohustusi kampaania raames kolmandate isikute ees (Viasat), võivad lepingu igal ajal üles öelda, teavitades sideettevõtjat lepingu ülesütlemisest. Tarbijale tehakse ümberarvestus saamata teenuse eest 30 päeva abonenttasu ulatuses etteteatamistähtaja mittekinnipidamise eest. Sama ümberarvestus kehtib ka tähtajalise lepingu sõlminud klientide suhtes. Kui tarbijal on sõlmitud leping seadmete tasuta kasutamisele, me oleme nõus lõpetama lepingu ennetähtaegselt tingimusel, et klient tagastab seadmed täiskomplektsuses. Kui tarbijal on sõlmitud tähtajaline leping ja ta omab kohustusi kolmandate isikute ees, siis lepinguga ettenähtud soodustuste kulud kannab klient.“ Eeltoodule tuginedes soovitame Teil esmalt pöörduda STV poole ja esitada oma nõue kauplejale kirjalikult. Kaupleja on kohustatud selle 15 päeva jooksul läbi vaatama ning teavitama Teid võimalikust lahendusest. Kui kaupleja leiab, et tarbija nõue on alusetu või põhjendamatu ning tarbijaga kokkulepet ei saavutata või saavutatakse see osaliselt, väljastatakse tarbijale sellekohane kirjalik teade 15 päeva jooksul. Kaupleja on kohustatud tarbija nõude rahuldamata jätmist või osalist rahuldamist põhjendama. Kui kaupleja eeltoodud tähtaja jooksul ei ole täitnud oma lubadust kaebus lahendada, loetakse, et kaupleja on keeldunud kaebuse lahendamisest. Alles siis, kui kaupleja on keeldunud tarbija kaebust lahendamast või tarbija ei ole nõus kaupleja pakutud lahendusega ja leiab, et on rikutud tema õigusi või kahjustatud tema huve, võib tarbija ise või oma esindaja kaudu esitada kaebuse Tarbijakaitseametile või kohtule. Sellisest vastusest saan ma aru, et ma ei peaks seda maksma. Mis ma peaksin tegema? AS STV esitas mulle sellel kuul arve, milles oli digiseadme tasu + kaks kuud tasuta telekanalid. Kas STV-l on õigus seda minult nõuda? Kas ta rikkus lepingut? Mina ise teatasin oma lepingu lõpetamissoovist STV-le 22.detsembril ja lõpetamiskuupäevaks panin 02.01.2013, kas selline aeg on mõistlik aeg? Palun kiiret vastust!

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.