müüdud asja varjatud puudused

diana 2.06.2013 08:42 (12 aastat tagasi)

Tere! Ostsin paar kuud tagasi kasutatud auto. Hakkasin seda edasi müüma, kuna leidsin parema variandi ja siis selgus, et see auto osales avariis ja "QBE Insurance (Europe) Limited Eesti filiaal on sõiduki 14.09.2012 otsusega hävinenuks tunnistanud". Kuigi TÜ kuni 03.2015. Müüja enam ei vasta telefonile, meilile. Infot ei saa ka hammasrihma ja õli vahetusest teada. Nüüd pole võimalik seda autot müüa: potentsiaalsed ostjad pärivad avarii kohta, õli ja hammasrihma vahetusest. Kas on võimalik taganeda ostu-müügilepingust, kuna olen heausklik ostja ja tegu on pettusega?

pupu 2.06.2013 09:39 (12 aastat tagasi)

[... kustutatud Juura.ee poolt ...]

nipitiri 2.06.2013 10:07 (12 aastat tagasi)

Hävinenuks tunnistamine ja avariis osalemine peaks ikka olema kaks eri asja? Kui müüja müüs sihilikult kindlustuse poolt maha kantud autot, siis on see ju puhas pettus?

Onari Kämmal 2.06.2013 16:44 (12 aastat tagasi)

Eestis ei ole sellist süsteemi, kus auto kantaks maha kui täielikult hävinenud või taastamiskõlbmatu. See "hävinenud" tähendab lihtsalt seda, et kindlustusselts ei viitsinud autot korda teha ja maksis omanikule välja.

arvamus 2.06.2013 11:23 (12 aastat tagasi)

Nagu näha, siis pole autol tegelikult häda midagi - sõidab probleemideta. Müüa võib igas seisundis olevaid sõidukeid - ka avariilisi. Siinkohal tulekski teemaalgatajal rahulikult läbi vaadata müügitehingu aluseks olev info - kuulutuse teks, müüjaga vahetatud e-kirjad, müügileping jms. Kui seal müüja reklaamis autot kui mitteavariilist, siis on jah tegemist pettusega. Muul juhul aga peaks teemaalgataja ise suutma ära tõendada, et müüja teadis ja sihilikult varjas varjatud puudusi tema eest - siinkohal pole aga kindel, kas varjatud puuduseks saab lugeda auto kunagist avariis osalemist ning mingi x kindlustusandja hinnangut, et auto on hävinenud. Auto avariis osalemist on pealgi igaühel võimalik väga lihtsalt kontrollida. Lõppude lõpuks on auto eesmärk sõita. Ja teemaalgataja postitusest ei tule välja, et autol oleks tehniliselt midagi sellist viga, mis takistaks autot sihtotstarbeliselt kasutada.

Teemaalgataja 4.06.2013 19:03 (12 aastat tagasi)

1. Kas ostja peab VIN koodi järgi päringut tegema? 2. Kas müüja võib varjata avariis osalemist? Või ikka peab informeerima? 3. Kas LKF kodulehel võib olla info, et avarii oli 2009a alguses, aga tunnistati sõiduk hävinenuks alles 2,5 asta pärast 2012 lõpus? Kusjuures sõiduk oli 2009 taastatud, läbis TÜ ja oli kindlustus sellest ajast alates peal?

prv 4.06.2013 20:43 (12 aastat tagasi)

1. Ei ei pea, kuid kui ostja vähekenegi ostu õnnestumise pärast muret tunneb ja oma raha paigutsse tõsiselt suhtub, on igal ostjal see võimalus olemas - nii võib näiteks säästa ennast aja ja närvikulust ning eelnevalt kontrollida, ega ostetav auto ärandatud ole. 2. Jah, loomulikult. Ei, ei kohusta ükski seadus müüjat informeerima, kui avarii tagajärjed on korralikult likvideeritud - st auto on tehniliselt korras ning seda saab sihtotstarbeliselt kasutada. Müüja ei tohi eksitada ostjat ega anda müüdava asja kohta valeinfot - nt väita, et auto on heas seisukorra, ehki ta ise teab, et see nii pole. Müüa otsustab müües, mis infot ta müüdava kauba kohta avaldab. Ostja asi on otsustada, kas talle sellest infost piisab, või küsib ta müüja käest lisainfot/kinnitusi. Ostjal on alati võimalus nõuda ka ekspertide hinnangut - nii pakuvad enamus autoesindusi ja autoremondi töökodasid teenust - sõiduki müügieelne ülevaatus. 3. Ei tea, pole uurinud, mis infot täpselt üks või teine koduleht avaldab või ei avalda - teemaalgatajal on kõik õigused seda uurimist ise teha. Teemaalgataja peaks aru saama, et ühe kindlustusandja hinnang auto seisukorrale pärast avariid ei ole püha graal, mis tekitaks hilisemaid võõrandamispiiranguid või muud sellist. See on lihtsalt ühe isiku sisemine otsus konkreetse kindlustusjuhtumi lahendamisel - sellest sõltub vaid see, kas kindlustusandja saadab avariis osalenud sõiduki omal kujul koostööpartneriks olevasse remondikotta parandamiseks, või maksab sõiduki omanikule selle asemel sõiduki väärtuse (mis on jällegi vaid hinnang) välja ning ei hakka sõiduki remonti korraldama. Ei keela ükski vägi ega sedust mistahes seisus autot remontida ja seda müüa. Väike analoogia töösuhetega - ehk siis on kergem mõista. Kui sina kandideerid tööle ja ennast uuele tööandjale müüd, on sinu enda asi otsustada, mida intervjuul räägid, mis andmeid enda kohta avaldad. Ei kohusta ükski vägi sind vestlusel avaldama, et su endine tööandja peab sind saamatuks laiskvorstiks. Kui oled aga kandideerides selgelt valetanud oma hariduse ja oskuste kohta, väiteks nt et sul on olemas uuel ametikohal nõutud kutsetunnistus, on su uuel tööandjal igati põhjust sinuga töösuhet lõpetada, kui su valed välja tulevad.

Teemaalgataja 4.06.2013 21:42 (12 aastat tagasi)

Tänu, tänud, tänud! Humoorikas, asjalik ja konkreetne vastus.

Teemaalgataja 8.06.2013 13:01 (12 aastat tagasi)

Tere taas! Aga kui sõiduk oli korralikult taastatud ja TÜ läbitud, ja kindlustus jällegi pärast remonti peal al.2009, kas siis peab säilima Liikluskindlustuse registris hävinenuks tunnistamise märge aktiivne kuni k.a?

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.