vale informatsiooni andmine

kleo 12.07.2017 12:31 (6 aastat tagasi)

Tere! Minu küsimus on seotud vale informatsiooni andmisega. Asi oli selles, et minu sõbral oli blokeeritud pangakonto. Tema helistas panka (Swedbank) ja küsis milles on probleem. Vastati,et konto on arestitud kohtutäituri poolt. Sõber küsis kas tema peab kirjutama avalduse, et kohtutäitur jätaks kontol min.palka. Vastuseks oli see,et süsteem arvutis näitas avalduse olemasolu. Seega, kõik on sõbral korras. Mõne nädala pärast selgus, et min. palk puudub pangakontol. Sõber helistas kohtutäiturile ja tema vastas, et temal puudub avaldus sõbra poolt. Kuidas sellises situatsioonis olla? Kui pangatöötaja ei ütleks sõbrale et avaldus on lemas, siis tema ei kaotaks umb 400 eur. Kõik tähtajad et raha tagasi paluda on möödunud. Kas seaduse poolt on reguleeritud selline situatsioon millal isikule antakse vale informatsiooni tema pangakonto jm kohta? Tänan

Max 20.07.2017 16:49 (6 aastat tagasi)

Vaata, teller pole kohtutäitur ja seega näeb ta oma programmis vaid üldist informatsiooni. Väga võimalik, et seal olev avaldus oli kas a) mingi teise kohtutäituri oma (eeldusel, et sõbral on korraga mitu karistust, mille pärast pangakonto arestiti) või b) avaldus oli koostatud mõne teise summa peale jne. Tähendab variante on miljon ja ühelgi telleril pole aega lugeda nn meelespead ja uurida, kas avaldus on ikka seesama mis päästaks sõbra 400 eurot. Ja veel üks asi, KUI kohtutäitur pole avaldust saanud (antud küsimuse), siis pole sõber seda teinud ja sellisel juhul on see sõbra süü. Seega olles veel täpsem. Teller pole sõbrale mingit valeinformatsiooni andun, vaid ütles talle seda, mis talle programm näitas. (Ehk teisisõnu teller ei fantaseerinud ja ei valetanud) Ja tulevikus soovitan tungivalt sellised asjad eelnevalt lahendada kohtutäituriga, sest pank arestib/ vabastab arve arestist/ määrab limiidi just kohtutäituri "korraldusel".

Selle teema kommentaarium on suletud. Loo foorumisse uus teema, kui soovid arutelu jätkata.