RSS

Uudised erinevatest allikatest

Kokku 108345 uudist / nadala jooksul lisandunud 55 / kuu jooksul 214

Justiitsministeerium ootab ideid õiguskeskkonna arendamiseks

17.07. 2017 Kas olete olnud vastamisi keeruliste ja bürokraatlike olukordadega justiitsvaldkonnas, kus paratamatult on tulnud pähe mõte, kas lihtsamalt ja mugavamalt ei saaks? Kui jah, siis palub justiitsministeerium Teil need mõtted kirja panna, sest juba sügisel toimub e-õiguskeskkonna ideehäkaton, kus võib-olla just Teie probleemile leitakse põnev digilahendus. Möödunud nädalal avaldasid Euroopa justiitsministrid Tallinnas tugevat toetust e-õiguskeskkonna edasisele arendamisele. Digiajastul peab inimestel ja ettevõtetel olema võimalikult lihtne leida vajalikku infot ja kaitsta oma õigusi nii oma koduriigis kui kogu ELis, samuti peab tõhusalt toimima riikide ja asutuste omavaheline koostöö. Enamus meist puutub kas suuremal või vähemal määral kokku piiriüleste õigusprobleemidega. Me reisime, ostame elektroonikaseadmeid ja muid tooteid internetis teistest riikidest, soetame kinnisvara välismaal. Ettevõtjate piiriülene tegutsemine ei ole enam ammu erandiks. Tulemuseks on palju piiriüleseid suhteid, mis võivad mingil hetkel vajada õiguslikke lahendusi. Mis on need põletavaimad probleemid, mis nõuavad praegu liigselt raha, aega ja vaeva, ning mida oleks võimalik lahendada kõigile meeldivamalt? Eesti on e-riik, tõestame seda taas. Ootame mõtteid, kuidas lihtsustada kodanike ja ettevõtjate toiminguid justiitsvaldkonnas nii Eestis, naaberriikide vahel kui ka ELis laiemalt. Teie nägemust olulisematest probleemidest ning võimalikke  põnevaid ideid nende probleemide digilahendamiseks ootab justiitsministeerium 23. juuliks aadressile ejustice.conf@just.ee. Pange oma mõtted kirja (võimaluse korral inglise keeles) ning mitte rohkem kui poolel leheküljel: milles seisneb probleem? (3–4 lausega) mis oleks lahendus? (3–4 lausega) kes on sihtrühm? kas midagi sarnast on juba teadaolevalt kuskil tehtud; kuidas Sinu idee probleemi veel paremini lahendab? Ideehäkaton toimub 19.–20. oktoobril Kultuurikatlas e-õiguskeskkonna konverentsi raames ning seda viivad läbi populaarset Ajujahi konkurssi juhtiv CIVITTA meeskond ja Eestis kõige suurema häkatonide korraldamise kogemusega Garage48. Ideehäkatoni rahastatakse Euroopa Liidu struktuuritoetuste toetusskeemist ’Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine’ (Euroopa regionaalarengu Fond). E-õiguskeskkonna valdkonna ideehäkatoni korraldatakse Euroopa Liidu struktuuritoetuse toetusskeemist "Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine", mida rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.                                                                        Justiitsministeerium, avaldatud 8 aastat tagasi

Ahistavast jälitamisest ja seksuaalsest ahistamisest said süüteod

15.07. 2017 Möödunud nädalal jõustusid karistusseadustiku muudatused, millega said ahistavast jälitamisest ja seksuaalsest ahistamisest süüteod. Ahistava jälitamisega on tegemist juhul, kui teine inimene, kelleks võib olla praegune või endine pereliige või kolleeg või tuttav aga ka täiesti võõras inimene, kannatanu tahte vastaselt korduvalt, järjepidevalt või pikka aega kannatanut jälitab, jälgib või muul viisil temaga kontakti otsib, mille tulemusel kannatu tunneb hirmu, alandust või on muul moel oluliselt häiritud. Sellise tegevuse tõkestamiseks oli seni võimalik pöörduda tsiviilkohtusse lähenemiskeelu taotlemiseks, mille rikkumise korral järgnes kriminaalkaristus. Nüüd on võimalik pöörduda ahistava jälitamise korral ka politsei poole. Oluline on, et tegevus, mis kannatanut hirmutab või tema elu oluliselt häirib, peab olema korduv ning kannatanu tahte vastane. Politsei poole saab pöörduda ka seksuaalse ahistamise korral – kui kehalise seksuaalse iseloomuga tegu on kannatanu tahte vastane ja alandab inimväärikust. Näiteks kui üks isik teise isiku seksuaalse alandamise eesmärgil enda vastu surub ja enda alakeha teise vastu hõõrub. Kehaline seksuaalne iseloom ei ole seotud mingite kindlate kannatanu keha piirkondadega, kuid seksuaalse ahistamisena ei käsitleta nö liputamist. Samuti ei mahu uue koosseisu alla kogemata teise keha intiimpiirkonna puudutamine. Seksuaalne ahistamine on KarSi järgi väärtegu, mille eest saab karistada trahvi või arestiga. Raskemad seksuaalsusega seotud teod on endiselt karistatavad kas tervise kahjustamise sätete või seksuaalse enesemääramise vastaste kuriteokoosseisude alusel. Kergemad teod, mis aga uue paragrahvi alla ei mahu, on aga karistatavad avaliku korra rikkumisena. Jõustus ka muudatus, mis kriminaliseerib naise suguelundite sandistava moonutamise ja sundabielud. Kuigi nimetatud teod ei ole teadaolevalt Eestis levinud, tuleneb nende kuriteokoosseisude rakendamise vajadus globaliseeruvast maailmast ja suurenenud rändest. Naise suguelundite sandistav moonutamine on levinud peamiselt Sahara-taguses Aafrikas, ent ka Aasia ja Lähis-Ida riikides. Naise suguelundite sandistav moonutamine on inimõiguste rikkumine, mis kahjustab naiste ja tütarlaste tervist, privaatsust ning võib osutuda eluohtlikuks. Selline tegu on karistatav analoogselt muu raske tervise kahjustamisega. Nii suguelundite sandistav moonutamine kui sundabielu pannakse toime eelkõige alaealiste suhtes, mistõttu on muudetud ka nende tegude aegumise regulatsiooni. Kui tegu on toime pandud alaealise vastu, siis teo karistatavuse aegumine peatub kuni kannatanu täisealiseks saamiseni ning seejärel on kannatanul aega olenevalt teo raskusest kas viis või kümme aastat politseile avalduse tegemiseks. Sundabielu on reguleeritud inimkaubanduse kuriteokoosseisu sätete kaudu, kuhu on lisatud ka teine muudatus - karistatavaks muutus inimkaubanduse ohvrilt seksi ostmine. 6.07.2017 jõustunud karistusseadustiku jt seaduste muudatused on seotud Eesti ühinemisega Euroopa Nõukogu naistevastase vägivalla ja perevägivalla ennetamise ja tõkestamise konventsiooniga. Kõnealune konventsioon võeti vastu 7.04.2011 Istanbulis, Eesti allkirjastas selle 2.12.2014 ja ratifitseerib eeldatavalt septembris 2017. Konventsiooni eesmärk on töötada välja laiaulatuslik raamistik, poliitikad ja meetmed naistevastase vägivalla ja perevägivalla kõigi ohvrite kaitsmiseks ja abistamiseks. Konventsiooniga ühinemiseks viidi Eesti õigus konventsiooni nõuetega vastavusse ja viimase suurema muudatusena loodi  KarS-i  uued süüteokoosseisud. Justiitsministeerium, avaldatud 8 aastat tagasi

Ahistavast jälitamisest ja seksuaalsest ahistamisest said süüteod

15.07. 2017 Möödunud nädalal jõustusid karistusseadustiku muudatused, millega said ahistavast jälitamisest ja seksuaalsest ahistamisest süüteod. Ahistava jälitamisega on tegemist juhul, kui teine inimene, kelleks võib olla praegune või endine pereliige või kolleeg või tuttav aga ka täiesti võõras inimene, kannatanu tahte vastaselt korduvalt, järjepidevalt või pikka aega kannatanut jälitab, jälgib või muul viisil temaga kontakti otsib, mille tulemusel kannatu tunneb hirmu, alandust või on muul moel oluliselt häiritud. Sellise tegevuse tõkestamiseks oli seni võimalik pöörduda tsiviilkohtusse lähenemiskeelu taotlemiseks, mille rikkumise korral järgnes kriminaalkaristus. Nüüd on võimalik pöörduda ahistava jälitamise korral ka politsei poole. Oluline on, et tegevus, mis kannatanut hirmutab või tema elu oluliselt häirib, peab olema korduv ning kannatanu tahte vastane. Politsei poole saab pöörduda ka seksuaalse ahistamise korral – kui kehalise seksuaalse iseloomuga tegu on kannatanu tahte vastane ja alandab inimväärikust. Näiteks kui üks isik teise isiku seksuaalse alandamise eesmärgil enda vastu surub ja enda alakeha teise vastu hõõrub. Kehaline seksuaalne iseloom ei ole seotud mingite kindlate kannatanu keha piirkondadega, kuid seksuaalse ahistamisena ei käsitleta nö liputamist. Samuti ei mahu uue koosseisu alla kogemata teise keha intiimpiirkonna puudutamine. Seksuaalne ahistamine on KarSi järgi väärtegu, mille eest saab karistada trahvi või arestiga. Raskemad seksuaalsusega seotud teod on endiselt karistatavad kas tervise kahjustamise sätete või seksuaalse enesemääramise vastaste kuriteokoosseisude alusel. Kergemad teod, mis aga uue paragrahvi alla ei mahu, on aga karistatavad avaliku korra rikkumisena. Jõustus ka muudatus, mis kriminaliseerib naise suguelundite sandistava moonutamise ja sundabielud. Kuigi nimetatud teod ei ole teadaolevalt Eestis levinud, tuleneb nende kuriteokoosseisude rakendamise vajadus globaliseeruvast maailmast ja suurenenud rändest. Naise suguelundite sandistav moonutamine on levinud peamiselt Sahara-taguses Aafrikas, ent ka Aasia ja Lähis-Ida riikides. Naise suguelundite sandistav moonutamine on inimõiguste rikkumine, mis kahjustab naiste ja tütarlaste tervist, privaatsust ning võib osutuda eluohtlikuks. Selline tegu on karistatav analoogselt muu raske tervise kahjustamisega. Nii suguelundite sandistav moonutamine kui sundabielu pannakse toime eelkõige alaealiste suhtes, mistõttu on muudetud ka nende tegude aegumise regulatsiooni. Kui tegu on toime pandud alaealise vastu, siis teo karistatavuse aegumine peatub kuni kannatanu täisealiseks saamiseni ning seejärel on kannatanul aega olenevalt teo raskusest kas viis või kümme aastat politseile avalduse tegemiseks. Sundabielu on reguleeritud inimkaubanduse kuriteokoosseisu sätete kaudu, kuhu on lisatud ka teine muudatus - karistatavaks muutus inimkaubanduse ohvrilt seksi ostmine. 6.07.2017 jõustunud karistusseadustiku jt seaduste muudatused on seotud Eesti ühinemisega Euroopa Nõukogu naistevastase vägivalla ja perevägivalla ennetamise ja tõkestamise konventsiooniga. Kõnealune konventsioon võeti vastu 7.04.2011 Istanbulis, Eesti allkirjastas selle 2.12.2014 ja ratifitseerib eeldatavalt septembris 2017. Konventsiooni eesmärk on töötada välja laiaulatuslik raamistik, poliitikad ja meetmed naistevastase vägivalla ja perevägivalla kõigi ohvrite kaitsmiseks ja abistamiseks. Konventsiooniga ühinemiseks viidi Eesti õigus konventsiooni nõuetega vastavusse ja viimase suurema muudatusena loodi  KarS-i  uued süüteokoosseisud. Justiitsministeerium, avaldatud 8 aastat tagasi

Euroopa Parlamendi õiguskomisjon tundis huvi, kuidas viib Eesti õigusloome digiajastuga vastavusse

12.07. 2017. Kolmapäeval tutvustas justiitsminister Urmas Reinsalu Eesti eesistumise plaane Euroopa Parlamendi õiguskomisjonile (JURI) ning vastas nende küsimustele.  „Alustasin oma ettekannet mõttega, et selleks, et tehnoloogia teeniks inimest, mitte inimene tehnoloogiat, peame ka õigusloomes muudatusi tehes uue ajastuga arvestama,“ ütles justiitsminister Urmas Reinsalu. „Tänapäeval ei ole enam vahet, kas kaupa ostetakse kodu- või välisriigist, veebi kaudu või silmast silma, kas kaup on käega katsutav või digitaalne. Nende arengutega peab kaasas käima ka õigusloome, sest vaid nii saame inimeste ja ettevõtjate õigusi probleemide korral kaitsta. Selleks, ühe näitena, tahamegi eesistumise ajal kiiresti edasi liikuda kaupade veebi- ja muu kaugmüügi lepingute ühtlustamisega,“ lisas Reinsalu. Kaupade veebi- ja muu kaugmüügi lepingute ühtlustamise direktiivi eesmärk on edendada piiriülest kaubandust. Kui üle Euroopa kehtiksid sarnased reeglid, vähendaks see ettevõtjate kulutusi liikmesriikide erinevate õigusnormide tundmaõppimisele ja rakendamisele ning ka tarbijate usaldus suureneks, kui tarbijaõigused oleksid üle Euroopa ühtsemad ja selgemad.   Teise olulise teemana tõi Reinsalu Euroopa Parlamendi õiguskomisjonile välja autoriõiguse reformi. „Ka siin peame õigusloome digiajastuga vastavusse viima,“ ütles Reinsalu. Ettekandes puudutas ta ka maksejõuetuse direktiivi, mille eesmärk on võimalikult varases staadiumis maksejõuetust vältida, võimaldada võlgade ümberkujundust ja anda ausatele ettevõtjatele teine võimalus. „Tänase kohtumise üllatuseks oli aga, et Euroopa Parlamendi JURI komitee esimees Pavel Svoboda rääkis reedel Tallinnas justiitsministritele tehtud ettekandest, mis puudutas e-õiguskeskkonna tulevikunägemust ja ta palus Eestil tulla seda inspireerivat ettekannet tegema ka komiteele. Tõsi, see, mida Riigi Infosüsteemide Keskuse esindaja näitas e-õiguskeskkonna tulevikunägemusena, on Eestis täna juba X-tee abil reaalsus,“ ütles Reinsalu. Ettekanne tehti 7. juulil Tallinnas toimunud mitteametlikul justiits- ja siseministrite kohtumisel, kus Eesti kui eesistuja palus liikmesriikidel arutleda selle üle, milline peaks olema e-õiguskeskkonna tulevik. Eesti kui eesistuja seisukoht oli, et võttes arvesse ELi tihedamat integratsiooni, ELi kodanike kasvavat liikuvust ning rände ja terrorismiga seotud probleeme, on tõhusad ja turvalised piiriülesed menetlused muutunud veelgi vajalikumad ja vajadus elektrooniliste lahenduste vastu kasvanud.  Justiitsministeerium, avaldatud 8 aastat tagasi

Euroopa Parlamendi õiguskomisjon tundis huvi, kuidas viib Eesti õigusloome digiajastuga vastavusse

12.07. 2017. Kolmapäeval tutvustas justiitsminister Urmas Reinsalu Eesti eesistumise plaane Euroopa Parlamendi õiguskomisjonile (JURI) ning vastas nende küsimustele.  „Alustasin oma ettekannet mõttega, et selleks, et tehnoloogia teeniks inimest, mitte inimene tehnoloogiat, peame ka õigusloomes muudatusi tehes uue ajastuga arvestama,“ ütles justiitsminister Urmas Reinsalu. „Tänapäeval ei ole enam vahet, kas kaupa ostetakse kodu- või välisriigist, veebi kaudu või silmast silma, kas kaup on käega katsutav või digitaalne. Nende arengutega peab kaasas käima ka õigusloome, sest vaid nii saame inimeste ja ettevõtjate õigusi probleemide korral kaitsta. Selleks, ühe näitena, tahamegi eesistumise ajal kiiresti edasi liikuda kaupade veebi- ja muu kaugmüügi lepingute ühtlustamisega,“ lisas Reinsalu. Kaupade veebi- ja muu kaugmüügi lepingute ühtlustamise direktiivi eesmärk on edendada piiriülest kaubandust. Kui üle Euroopa kehtiksid sarnased reeglid, vähendaks see ettevõtjate kulutusi liikmesriikide erinevate õigusnormide tundmaõppimisele ja rakendamisele ning ka tarbijate usaldus suureneks, kui tarbijaõigused oleksid üle Euroopa ühtsemad ja selgemad.   Teise olulise teemana tõi Reinsalu Euroopa Parlamendi õiguskomisjonile välja autoriõiguse reformi. „Ka siin peame õigusloome digiajastuga vastavusse viima,“ ütles Reinsalu. Ettekandes puudutas ta ka maksejõuetuse direktiivi, mille eesmärk on võimalikult varases staadiumis maksejõuetust vältida, võimaldada võlgade ümberkujundust ja anda ausatele ettevõtjatele teine võimalus. „Tänase kohtumise üllatuseks oli aga, et Euroopa Parlamendi JURI komitee esimees Pavel Svoboda rääkis reedel Tallinnas justiitsministritele tehtud ettekandest, mis puudutas e-õiguskeskkonna tulevikunägemust ja ta palus Eestil tulla seda inspireerivat ettekannet tegema ka komiteele. Tõsi, see, mida Riigi Infosüsteemide Keskuse esindaja näitas e-õiguskeskkonna tulevikunägemusena, on Eestis täna juba X-tee abil reaalsus,“ ütles Reinsalu. Ettekanne tehti 7. juulil Tallinnas toimunud mitteametlikul justiits- ja siseministrite kohtumisel, kus Eesti kui eesistuja palus liikmesriikidel arutleda selle üle, milline peaks olema e-õiguskeskkonna tulevik. Eesti kui eesistuja seisukoht oli, et võttes arvesse ELi tihedamat integratsiooni, ELi kodanike kasvavat liikuvust ning rände ja terrorismiga seotud probleeme, on tõhusad ja turvalised piiriülesed menetlused muutunud veelgi vajalikumad ja vajadus elektrooniliste lahenduste vastu kasvanud.  Justiitsministeerium, avaldatud 8 aastat tagasi

Ministrid Mailis Reps ja Indrek Saar tutvustavad Euroopa Parlamendis Eesti eesistumise hariduse ja kultuuri võtmeteemasid

Täna, 11. juulil tutvustavad ministrid Mailis Reps ja Indrek Saar Brüsselis Euroopa Parlamendi kultuuri- ja hariduskomisjonile Eesti Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise peamisi teemasid hariduse, noorte-, kultuuri-, audiovisuaalpoliitika ja spordivaldkonnas. Kultuuriminister Indrek Saare sõnul on Eestil suurepärane võimalus tuua kultuuri- ja spordivallas lauale eesistuja vaatest olulised teemad. „Kultuuris keskendume ligipääsule kultuurile ja pärandile digipöörde ajastul. Arutame, mida saavad kultuuriasutused ära teha selleks, et  publikut paremini kaasata.  Spordis soovime liikmesriikidega arutada treeneri rollist ühiskonnas väärtuste ja oskuste õpetajana ning ühiskonna sidustajana, ning ja kuidas treenereid nende muutuvas rollis paremini toetada Euroopas laiemalt,“ selgitas Saar. „Audiovisuaalvaldkonnas on meie juhtida läbirääkimised audiovisuaalmeedia teenuste direktiivi uuendamisel Euroopa Parlamendi ja EL Nõukogu vahel, ning loodame jõuda eesistumise lõpuks kokkuleppele. Siin on meil esmakordne võimalus juhtida EL õigusruumi kaasajastamist, et leida kohane tasakaal konkurentsivõime ja tarbijakaitse vahel Euroopa ühtsel turul,“ rääkis Saar. Haridus- ja teadusminister Mailis Reps ütles, et Euroopa parimad PISA tulemused on toonud Eesti hariduse selgelt tähelepanu keskpunkti. „Hariduse juhtriigina veame eest arutelu, kuidas peab muutuma õppimine ja õpetamine üha kiiremini muutuvas maailmas. Tahame haridust ja töömaailma paremini siduda ning muuta info töökohtade ja õppevõimaluste kohta Euroopas lihtsamini kättesaadavaks,“ rääkis Reps. „Digiriigina pakume põnevat arutelu ka noortevaldkonnas, kus tutvustame Euroopale nutika noorsootöö võimalusi. Samuti kavandame koos noortega järgmist Euroopa Liidu noortestrateegiat ja juhime arutelusid Euroopa Solidaarsuskorpuse algatuse üle, millega tahame avardada noorte võimalusi vabatahtlikuks tegevuseks ja tööks,“ selgitas Reps. Pärastlõunal esineb Mailis Reps ka Euroopa Parlamendi tööstuse, teadusuuringute ja energeetikakomisjoni ees, et tutvustada Eesti eesistumise teadusvaldkonna prioriteete. Põhiküsimuseks teadusvaldkonnas on, kuidas suurendada teaduse ühiskondlikku mõju ja aidata kaasa teaduse rahastamise kasvule Euroopa Liidus. Samuti on Eesti eesmärgiks muuta teaduskoostöö rahastusmaastik lihtsamaks ja läbipaistvamaks. Kell 13:00 Brüsseli aja järgi avab kultuuriminister Saar Euroopa Parlamendi hoones Eesti EL eesistumisele pühendatud Eesti kaasaegse kunsti näituse „Kahe-vahel“. Näituse kuraator Marten Esko (Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum)  käsitleb näitusega looduse ning traditsioonide ja digitaalsuse omavahelist suhet Eesti kultuuriruumis, millest on kantud ka Eesti eesistumise moto „Ühtsus läbi tasakaalu“. Euroopa Parlamendis avatav näitus on osa Eesti eesistumise kultuuriprogrammist Brüsselis. Näitus jääb avatuks detsembri lõpuni. Vaata otseülekannet ministrite ettekannetest Euroopa Parlamendi kultuuri- ja hariduskomisjonis SIIT. Eesti EL Nõukogu eesistumise prioriteedid kultuuris, audiovisuaalvaldkonnas ja spordis Eesistumise prioriteedid hariduses, noortevaldkonnas ja teaduses Eesti eesistumise ja EV100 välisprogramm Kõik uudised Keel EST Justiitsministeerium, avaldatud 8 aastat tagasi

Justiitsministrite mitteametlikul kohtumisel Tallinnas määrati e-õiguskeskkonna tulevik

7.07.2017. ELi justiits- ja siseküsimuste nõukogu mitteametliku kohtumise teisel päeval Tallinnas arutasid Euroopa justiitsministrid e-õiguskeskkonna, tarbijamüügi reeglite ühtlustamise, vara piiriülese arestimise ja konfiskeerimise ning sideandmete säilitamise küsimusi. Ühise e-õiguskeskkonna tulevikust rääkides sõnas kohtumist juhtinud justiitsminister Urmas Reinsalu, et EL peab ellu viima kaks eesmärki. Esiteks on piiriülese koostöö toetamiseks vaja ühtlustada liikmesriikide digivõimekust ja teiseks tuleb enam tähelepanu pöörata senistele e-õiguskeskkonna tööriistadele ning IT-süsteemide elektroonilisele identiteedile ja koostalitlusvõimele. Ministrid arutasid, kuidas tagada digitaalse andmevahetusplatvormi e-CODEXi jätkusuutlik haldamine läbi EL tasandi õigusaktide ning  eu-LISA-le (IT-agentuuri, mille peakorter asub Tallinnas) üleandmise. Samuti arutati, kuidas e-õiguskeskkonna prioriteetsust tõsta ja koostada kõrgemal tasemel järgmise perioodi (2019-2023) strateegia ja tegevuskava. Euroopa Liidu justiitsministrid avaldasid tugevat toetust e-õiguskeskkonna edasisele arendamisele, et muuta olemasolevad õiguslikud lahendused elektroonselt hõlpsasti kättesaadavaks. Vara piiriülese arestimise ja konfiskeerimise teemal arutati küsimust, kas selleks, et neid vahendeid saaks tõhusamalt kasutada, tuleks vastu võtta liikmesriikidele rohkem valikuvõimalusi jättev direktiiv või kõigile otsekohalduv määrus. „Kuna praegu on kuritegeliku vara teises liikmesriigis arestimine või konfiskeerimine liialt keerukas ja aeganõudev, siis seda Euroopas laialdaselt ei kasutata. Eesti ootabki arvamusi, millises õiguslikus vormis oleks piiriülene kuritegeliku vara konfiskeerimine kõige tõhusam,“ selgitas Reinsalu. „Ministrid pidasid väga sisukat mõttevahetust. Töötame need seisukohad läbi ja kaalume neid läbirääkimistel.“ Kaupade veebi- ja muud kaugmüüki käsitleval arutelul sõnas Urmas Reinsalu, et kuna digisisu eelnõus jõudsid ministrid juunis kokkuleppele, avab Eesti arutelu mõningate kaupade eelnõu sõlmküsimuste üle. „Eelnõuga reguleeritakse kaupade müüki tarbijale online-keskkonnas. Ma soovisin ministritelt suuniseid, kas me peaksime taotlema võimalikult sarnaseid reegleid kaupade müügile nii internetis kui ka tavapoes,“ selgitas minister Reinsalu. Lisaks avaldasid ministrid arvamust, kuidas sobitada need reeglid digiajastusse, eriti seoses nn tarkade kaupadega, millel on digitaalne sisu. „Kokkuvõttes paistsid ministrid olevat üksmeelel, et internetis ja väljaspool seda peaksid reeglid olema ühtsed. Siiski on veel hulk küsimusi, millega tuleb teha palju tööd, ent täna saime väga vajalikud juhtnöörid,“ ütles minister Reinsalu. Justiits- ja siseministrite ühisel kohtumisel arutati andmete säilitamise küsimust. Ministrid vahetasid mõtteid selle üle, kuidas säilitada mitmesuguseid kuritegude ennetamisel ja menetlemisel tekkivaid andmeid. „Siinjuures on oluline, et me ei räägi sõnumi sisust, vaid metaandmetest. Selline info on väga oluline tööriist terrorismi ja muu raske kuritegevuse vastu võitlemisel, näiteks on võimalik nende andmete abil leida võimalikke kurjategijaid või määrata kuriteoohvrite asukohta,“ ütles Reinsalu. „Eesti on alati olnud seisukohal, et võitluses raskete kuritegude vastu on andmete säilitamisel kaalukas osa. Eesistumise ajal jätkab Eesti Malta tublit tööd ning otsib ka võimalusi, kuidas toimida praeguses õiguslikult ebakindlas olukorras,“ ütles minister Reinsalu. Justiitsministeerium, avaldatud 8 aastat tagasi

Justiitsministrite mitteametlikul kohtumisel Tallinnas määrati e-õiguskeskkonna tulevik

7.07.2017. ELi justiits- ja siseküsimuste nõukogu mitteametliku kohtumise teisel päeval Tallinnas arutasid Euroopa justiitsministrid e-õiguskeskkonna, tarbijamüügi reeglite ühtlustamise, vara piiriülese arestimise ja konfiskeerimise ning sideandmete säilitamise küsimusi. Ühise e-õiguskeskkonna tulevikust rääkides sõnas kohtumist juhtinud justiitsminister Urmas Reinsalu, et EL peab ellu viima kaks eesmärki. Esiteks on piiriülese koostöö toetamiseks vaja ühtlustada liikmesriikide digivõimekust ja teiseks tuleb enam tähelepanu pöörata senistele e-õiguskeskkonna tööriistadele ning IT-süsteemide elektroonilisele identiteedile ja koostalitlusvõimele. Ministrid arutasid, kuidas tagada digitaalse andmevahetusplatvormi e-CODEXi jätkusuutlik haldamine läbi EL tasandi õigusaktide ning  eu-LISA-le (IT-agentuuri, mille peakorter asub Tallinnas) üleandmise. Samuti arutati, kuidas e-õiguskeskkonna prioriteetsust tõsta ja koostada kõrgemal tasemel järgmise perioodi (2019-2023) strateegia ja tegevuskava. Euroopa Liidu justiitsministrid avaldasid tugevat toetust e-õiguskeskkonna edasisele arendamisele, et muuta olemasolevad õiguslikud lahendused elektroonselt hõlpsasti kättesaadavaks. Vara piiriülese arestimise ja konfiskeerimise teemal arutati küsimust, kas selleks, et neid vahendeid saaks tõhusamalt kasutada, tuleks vastu võtta liikmesriikidele rohkem valikuvõimalusi jättev direktiiv või kõigile otsekohalduv määrus. „Kuna praegu on kuritegeliku vara teises liikmesriigis arestimine või konfiskeerimine liialt keerukas ja aeganõudev, siis seda Euroopas laialdaselt ei kasutata. Eesti ootabki arvamusi, millises õiguslikus vormis oleks piiriülene kuritegeliku vara konfiskeerimine kõige tõhusam,“ selgitas Reinsalu. „Ministrid pidasid väga sisukat mõttevahetust. Töötame need seisukohad läbi ja kaalume neid läbirääkimistel.“ Kaupade veebi- ja muud kaugmüüki käsitleval arutelul sõnas Urmas Reinsalu, et kuna digisisu eelnõus jõudsid ministrid juunis kokkuleppele, avab Eesti arutelu mõningate kaupade eelnõu sõlmküsimuste üle. „Eelnõuga reguleeritakse kaupade müüki tarbijale online-keskkonnas. Ma soovisin ministritelt suuniseid, kas me peaksime taotlema võimalikult sarnaseid reegleid kaupade müügile nii internetis kui ka tavapoes,“ selgitas minister Reinsalu. Lisaks avaldasid ministrid arvamust, kuidas sobitada need reeglid digiajastusse, eriti seoses nn tarkade kaupadega, millel on digitaalne sisu. „Kokkuvõttes paistsid ministrid olevat üksmeelel, et internetis ja väljaspool seda peaksid reeglid olema ühtsed. Siiski on veel hulk küsimusi, millega tuleb teha palju tööd, ent täna saime väga vajalikud juhtnöörid,“ ütles minister Reinsalu. Justiits- ja siseministrite ühisel kohtumisel arutati andmete säilitamise küsimust. Ministrid vahetasid mõtteid selle üle, kuidas säilitada mitmesuguseid kuritegude ennetamisel ja menetlemisel tekkivaid andmeid. „Siinjuures on oluline, et me ei räägi sõnumi sisust, vaid metaandmetest. Selline info on väga oluline tööriist terrorismi ja muu raske kuritegevuse vastu võitlemisel, näiteks on võimalik nende andmete abil leida võimalikke kurjategijaid või määrata kuriteoohvrite asukohta,“ ütles Reinsalu. „Eesti on alati olnud seisukohal, et võitluses raskete kuritegude vastu on andmete säilitamisel kaalukas osa. Eesistumise ajal jätkab Eesti Malta tublit tööd ning otsib ka võimalusi, kuidas toimida praeguses õiguslikult ebakindlas olukorras,“ ütles minister Reinsalu. Justiitsministeerium, avaldatud 8 aastat tagasi