Konsultatsioon avatud: Kinnisasja sundvõõrandamise seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse avalik konsultatisoon

Kinnisasja sundvõõrandamise seaduseelnõu väljatöötamiskavatsus Osalusveeb, avaldatud 12 aastat tagasi

Konsultatsioon avatud: Laste seksuaalse väärkohtlemise vastase direktiivi ülevõtmise seaduse eelnõu

Esitame ministeeriumitele kooskõlastamiseks ja teistele arvamuse andmiseks karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu, millega viiakse mitmed seadused kooskõlla Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiviga 2011/92/EL, milles käsitletakse laste seksuaalse kuritarvitamise ja ärakasutamise ning lasteporno vastast võitlust. Osalusveeb, avaldatud 12 aastat tagasi

Arvamusavaldus lisatud konsultatsioonile Korteriomandi- ja korteriühistuseaduse eelnõu

Tere.Esiteks antud eelnõus tundub viga olema.§50.2 raamatupidamise kohta alla 10 korteriga majas viitab §24.5-le.Selles §24 ei ole viiendat punkti,ilmselt peaks olema §24.4.Teiseks ei lugenud ma välja eelnõust alla 10 korteriliste majade ühistuks muutumisel punkti,mis reguleerib renoveerimisel näiteks panga ja KÜ vahelisi suhteid.Alla 10 korteriline KÜ ,millelt ei nõuta juhatuse olemasolu ja raamatupidamine on kassapõhine ei kvalifitseeru pangalt renoveerimislaenu saamisele.Siin peab ilmselt valitseja olema vahendaja või tuleb eelnõud nii muuta,et pank aksepteerib korteriühistut sellisel kujul. Osalusveeb, avaldatud 12 aastat tagasi

Konsultatsioon avatud: Korteriomandi- ja korteriühistuseaduse eelnõu

Korteriomandi- ja korteriühistuseaduse eelnõuga toimub korteriomandiõiguse kodifitseerimine, mille raames kaks praegu kehtivat seadust – korteriomandiseadus ja korteriühistuseadus – asendatakse ühe seadusega, milles on reguleeritud kõik korteriomandiga seotud õigussuhted. Eelnõu kohaselt hakkab kõigi korteriomandite majandamine toimuma iseseisva juriidilise isiku – korteriühistu – vormis, mis seaduse jõustumisel tekib koos korteriomandite loomisega. Olemasolevatele korteriomanditele, mille majandamine toimub uue seaduse jõustumiseni korteriomanike ühisuse vormis, loob riik ise korteriühistu. Kavandatava reformi tulemusena kaovad need segadused, mis praegu on tekkinud seoses korteriomanike ühisuse ja selle valitsejaga. Kolmandate isikutega, näiteks maja remontiva ehitusettevõtjaga lepingu sõlmimisel tekitab praegune korteriomanike ühisus segadust, sest pole selge, kes ikkagi on lepingu pool, kas valitseja või korteriomanikud, ja kuidas teha kindlaks, kas ennast valitsejana esitlev isik üldse on seda. Eelnõuga välja pakutav automaatselt moodustuv korteriühistu on oluliselt arusaadavam lepingupartner. Võrreldes kehtiva õigusega muutub korteriühistu tegevus korteriomaniku jaoks läbipaistvamaks. Igal korteriomanikul tekib juurdepääs korteriühistu pangaandmetele. Sellega väheneb oht, et korteriühistu juhatus kuritarvitab korteriomanike usaldust, sest iga muudatus korteriühistu kontol on korteriomanikele nähtav. Mõnevõrra muutuvad korteriomaniku kui ehitise kaasomaniku vastutuse põhimõtted. Eelnõu kohaselt tuleb ehitisest lähtuva ohu realiseerumisel (näiteks allakukkunud jääpurikas) esitada kahju hüvitamise nõue korteriühistu vastu. Majandamiskulude võlgnevuse puhul muutub olukord kõigi osapoolte (korteriomaniku, -ühistu ja hüpoteegipidaja) jaoks selgemaks. Korteriühistu nõue korteriomaniku vastu tagatakse seadusjärgse pandiõigusega, mis võimaldab korteriühistul panna oma nõue edukalt maksma ka juhul, kui korteriomandile on seatud hüpoteek, mis ületab selle väärtust. Samas on korteriühistu pandiõiguse suurus selgelt piiratud, erinevalt praegu ostjale üle minevast eelmise omaniku võlast. Varasemast selgem saab olema regulatsioon korteriühistu maksejõuetuse kohta. Nagu iga juriidilise isiku puhul, tuleb kohtule esitada pankrotiavaldus, kui korteriühistu on muutunud püsivalt maksejõuetuks. Pankroti tulemusena korteriühistut siiski ei likvideerita, vaid sisuliselt saneeritakse. See tähendab, et kohus kehtestab korteriühistule ise sellise majanduskava, mis tagab korteriühistu jätkusuutliku tegevuse. Sellega on kaitstud ka võlausaldajate, sh võimaliku purikaohvri õigused. Ootame Teie arvamusi ja ettepanekuid eelnõu suhtes kuni 19.04.2013. a. Osalusveeb, avaldatud 12 aastat tagasi

Konsultatsioon avatud: Kollektiivläbirääkimiste ja kollektiivse töötüli seaduse eelnõu väljatöötamise kavatsus

Kollektiivläbirääkimiste ja kollektiivse töötüli seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse eesmärgiks on analüüsida eelnõu koostamise vajalikkust ja otstarbekust. Osalusveeb, avaldatud 12 aastat tagasi

Konsultatsioon avatud: Lastekaitse seaduse eelnõu väljatöötamiskavatsus

Lastekaitse seaduse eelnõu väljatöötamiskavatsuse koostamise eesmärgiks on analüüsida eelnõu koostamise vajalikkust ja otstarbekust ning selgitada välja eelnõu eeldatavad mõjud Osalusveeb, avaldatud 12 aastat tagasi

Arvamusavaldus lisatud konsultatsioonile Taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava aastateks 2013-2017 ja selle rakendusplaani kinnitamine

Praegu ei ole riikliku tegevuskava „Taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava aastateks 2013-2017 ja selle rakendusplaani kinnitamine“ eelnõu kavandis välja toodud taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava seisukohast olulisi kultuure. Juhime tähelepanu, et antud riiklik tegevuskava on aluseks ka pestitsiide statistikat käsitleva EL määruse nr 1185/2009 (II lisa, 1. Jagu, punkt 2) rakendamisele*. Nimelt peab taimekaitsevahendite kasutuse statistikat tootma just antud tegevuskava seisukohast kõige asjakohasematele kultuuride kohta. Palun määratleda nimetatud tegevuskavas taimekaitsevahendite säästva kasutamise tegevuskava seisukohast olulised kultuurid, millest lähtuvalt saab Statistikaamet korraldada asjakohase taimekaitsevahendite kasutamise statistika tootmist. * statistika tuleb toota direktiivi 2009/128/EÜ artiklis 4 osutatud riiklike tegevuskavade seisukohast kõige asjakohasematele kultuuride lõikes Osalusveeb, avaldatud 12 aastat tagasi

Konsultatsioon avatud: Maksejõuetusasjade menetlemise keskuste loomine ja halduri nimetamise regulatsiooni muutmine

Käesolevaga edastame Teile kooskõlastamiseks väljatöötamiskavatsuse, millega tehakse ettepanek luua juriidilisest isikust võlgniku jaoks pankrotimenetluse ja saneerimismenetluse kompetentsikeskus ja sellega seoses muuta ka pankrotihalduri nimetamise korda. Ootame Teie tagasisidet hiljemalt 26. oktoobriks 2012. Osalusveeb, avaldatud 12 aastat tagasi